کد خبر : 22057
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 9:26

کف عیدی ۲ میلیون و ۱۲ هزار تومان است؟

کف عیدی ۲ میلیون و ۱۲ هزار تومان است؟

اگرچه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده هنوز عدد قطعی عیدی کارکنان دولت مشخص نیست، اما برآورد ها نشان می دهد احتمالا کف عیدی واریزی برای کارکنان دولت حدود ۲ میلیون تومان خواهد بود.

تسنیم نوشت: اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اشاره به اینکه هنوز مبلغ عیدی کارکنان دولت قطعی نشده، خبر از واریز آن  تا پایان هفته ی آتی داد.

این در حالی است که بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز عیدی پایان سال کارمندان، بازنشستگان و موظفین، معادل ۵،۰۰۰ امتیاز تعیین شده است و با اعمال ضریب حقوق، میزان رقم ریالی آن بدست می‌آید.

گفتنی است با توجه به ضریب حقوقی سال جاری (۴،۰۲۴)، مبلغ رقم عیدی پایان سال حداقل ۲،۰۱۲،۰۰۰ تومان خواهد بود. لازم به ذکر است دولت در دو سال اخیر و برای جبران بخشی از این عقب ماندگی، عیدی کارکنان دولت را بر اساس قاعده جدید (مبالغ بالاتر برای کارکنان مشمول عائله‌مندی و اولاد) محاسبه و پرداخت نموده است.

کف عیدی ۲ میلیون و ۱۲ هزار تومان خواهد بود؟

اگرچه در سال های اخیر همواره نرخ تورم بالاتر از رقم ضریب ریالی عیدی ها بوده است اما به هر حال به نظر می رسد اگر دولت قصد داشته باشد طبق رویه سال های قبل عمل کند، احتمالا با توجه به ضریب حقوقی سال جاری، عیدی کف عیدی کارمندان حدود ۲٫۰۱۲٫۰۰۰ هزار تومان خواهد بود.

البته با توجه به اینکه ارقامی به ازای عائله مندی و همچنین تعداد فرزندان به این عدد افزوده خواهد شد، برآورد ها نشان می دهد برای یک خانواده ۴ نفره احتمالا شاهد واریز عیدی حدود ۳ میلیون تومان باشیم.

عیدی کارکنان دولت در سال گذشته، ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان

گفتنی است در شرایطی احتمالا شاهد کف ۲ میلیون تومانی برای واریز عیدی کارکنان دولت هستیم، که در سال گذشته عیدی کارکنان دولت حدود ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان واریز شد. به بیانی دیگر انتظار می رود دولت اگر قصد جبران تورم ۴۰ درصدی یکسال گذشته را دارد، حداقل باید کف عیدی را نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش دهد.

در واقع اگر مبلغ عیدی پرداختی به کارکنان دولت، عدد کمتری از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان باشد می توان می گفت مشابه دو سال گذشته همچنان رقم عیدی کارکنان دولت، از نرخ تورم کمتر بوده و نتوانسته قدرت خرید از دست رفته ی کارمندان را جبران کن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.