کد خبر : 21349
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 13:00

با این فرمول رقم دقیق عیدی خود را دربیاورید

با این فرمول رقم دقیق عیدی خود را دربیاورید

برای محاسبه عیدی افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند، باید حقوق ماهانه را در عدد ۲ ضربه کرده و حاصل آن را بر ۱۲ تقسیم کرد. عدد حاصل برابر با عیدی هر ماه است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عیدی کارمندان و کارگران یکی از مزایایی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است. این مبلغ به عنوان کمک خرجی برای ایام عید در نظر گرفته شده است و معمولا در اواسط تا اواخر اسفند ماه به حساب افراد واریز می‌گردد. عیدی جزو حقوق اصلی تمام کارمندان است و کارفرما حق ندارد میان پرسنل خود در این رابطه تبعیض قائل شود. در صورت چنین شرایطی، کارگر یا کارمند حق اعتراض به کارفرما را دارد.

به گزارش خبرآنلاین، در رابطه با فرمول محاسبه عیدی، باید به موارد زیر اشاره کرد:

حداقل عیدی کارگران = حداقل حقوق، دستمزد روزانه * ۶۰

حداکثر عیدی کارگران = حداقل دستمزد روزانه * ۹۰

همچنین برای محاسبه عیدی افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند، باید حقوق ماهانه را در عدد ۲ ضربه کرده و حاصل آن را بر ۱۲ تقسیم کرد. عدد حاصل برابر با عیدی هر ماه است. حال باید این عدد را در ماه‌های کارکرد ضرب کرد. برای مثال اگر شخصی شش ماه نزد کارفرما کار کرده باشد، باید عدد را در ۶ ضرب کرد. در این شرایط کارفرما موظف به پرداخت عیدی شش ماه کارکرد کارمند خود می‌باشد.

حقوق و دستمزد کارمندان بر اساس ماه ۳۰ روزه تعیین می‌شود؛ برای ماه‌های ۳۱ روزه، حقوق تقسیم بر ۳۰ و پاسخ آن ضربدر ۳۱ می‌شود. همچنین برای ماه‌های ۲۹ روزه، حقوق تقسیم بر ۳۰ و پاسخ در ۲۹ ضرب می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.