کد خبر : 23047
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 12:47

کفگیر دولت ته دیگ خورده می خواهد از مردم جریمه بدحجابی بگیرد

کفگیر دولت ته دیگ خورده می خواهد از مردم جریمه بدحجابی بگیرد

محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب اعتمادملی می‌گوید: حداقل ۳۰ میلیون از زنان جامعه در معرض اتهام «بدحجابی» یا «بی حجابی» هستند و اگر مدبرانه با این موضوع برخورد نشود، قطعا درگیری‌های گسترده اجتماعی را در پی خواهد داشت.

رویداد۲۴ نوشت: با اتمام انتخابات مجلس دوازدهم، بحث‌ها درباره حجاب دوباره به صدر اخبار بازگشته است. بانکی پور، نماینده مجلس در یک برنامه‌ خبری در شبکه افق گفته بعد از عید این لایحه قابلیت اجرا خواهد داشت و طی آن اگر کسی مرتکب بی‌حجابی شود، مبلغ ۳ میلیون تومان جریمه خواهد شد و اگر در حسابش پول نداشت، بدهکار خواهد شد.

عزیز جعفری، فرمانده قرارگاه بقیه‌الله سپاه پاسداران هم یک هفته بعد از انتخابات در جمع «آمران به معروف ناهیان منکر» سخنرانی کرده و گفته قرار است با همکاری شهرداری تهران در کنار مترو تئاترشهر، در سایر ایستگاه‌های مترو هم فعالیت آن‌ها آغاز شود.

او گفته «می‌خواهیم با توسعه اقدامات خود، زودتر بساط فتنه بی‌حجابی را خنثی کنیم.»

خبرهایی هم از برخورد با موارد بی‌حجابی به گوش می‌رسد. خبر بازداشت دو زن که به گفته دادستانی، در میدان تجریش تهران «اقدام به هنجارشکنی»‌کرده بودند، اعلام شده است. ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی نویسنده سرشناس ایرانی در صفحه اینستاگرامش از محکومیتش به دلیل عدم رعایت حجاب در روز تشییع پدرش خبر داده است.

همه این اخبار در حالی منتشر می‌شود که در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس، خبری از برخورد قهری به بهانه حجاب نبود. سخنگوی شورای نگهبان از افراد بی‌حجاب دعوت کرده بود در انتخابات شرکت کنند و در تظاهرات ۲۲ بهمن به سیاق هر سال، دوربین بر روی زنانی که با استاندارد‌های حاکمیتی، «بدحجاب» یا حتی «بی‌حجاب» تلقی می‌شوند، تمرکز داشت.

محمدصادق جوادی حصار فعال سیاسی و سخنگوی حزب اعتمادملی در گفتگو با رویداد۲۴ به موضوع تحمیل برخوردهای قهری و جریمه‌های مالی به بهانه حجاب واکنش نشان داده و گفته «این تصمیمات موجب به آتش کشیدن جامعه می‌شود.»

جوادی حصار معتقد است اظهارات بانکی‌پور و طرح مساله جریمه‌های نقدی برای بی‌حجابی بعد از انتخابات، شنیع‌ترین و قبیح‌ترین رفتار‌ منافقانه‌ای است که از گروهی از نمایندگان سر می‌زند که قبل از انتخابات، از مردم می‌خواستند که حتی اگر حجاب عرفی ندارند، در انتخابات شرکت کنند.
دادگستری علیه بانکی‌پور اعلام جرم کند

او می‌گوید: به نظرم دادگستری جمهوری اسلامی باید علیه این‌ها اعلام جرم کند؛ چرا که این حرف‌ها جرقه‌ای برای به آشوب کشیدن جامعه است.

جوادی حصار به موضوع افزایش قیمت بنزین و اعتراضات سراسری آبان ۹۸ اشاره کرده و گفته: زمانی که شما بنزین را کمی گران می‌کنید، میبینید چه بلوایی در جامعه ایجاد می‌شود، حالا ببینید اگر از حساب مردم پول بردارند، چه اتفاقی خواهد افتاد! مگر یک کارگر، یک فرهنگی یا خانه‌دار چقدر درآمد دارد که بخواهند ۳ میلیون از حسابش برداشت کنند؟

این فعال سیاسی با بیان اینکه این رفتارها، ضد انقلابی است، تاکید کرده: می‌خواهند مردم را علیه جمهوری اسلامی بسیج کنند. عده‌ای نفعشان در این است که مردم در انتخابات مشارکت کمتری داشته باشند، تا به عنوان پشتیبان حکومت، نظرات خود را به حاکمیت تحمیل کنند و بگویند شما جز ما حامی دیگری ندارید، درصورتی که دروغ می‌گویند و اصلا حامی حکومت نیستند.
احتمال بروز درگیری‌های اجتماعی بالاست

جوادی حصاری می‌گوید: اگر قوه عاقله نظام هنوز باقی مانده باشد، با این رفتار برخورد خواهد کرد، در غیر این صورت نزاع میان دولت و ملت عمق بیشتری خواهد گرفت و احتمال اینکه بار دیگر شاهد پاره‌ای از درگیری‌های اجتماعی باشیم، کم نخواهد بود.

او به رقم خوردن پایین‌ترین نرخ مشارکت مردم در انتخابات‌ها اشاره کرده و می‌گوید: اول مردم ناامید و مایوس کردند و با انگ و تهمت و رد صلاحیت، گروهی را از عرصه تصمیم‌گیری دو نگه داشتند. این‌ها از رای اندک‌شان خاطر جمع هستند و به قول خودشان، دموکراسی را هم رعایت کرده‌اند، در صورتی که همه می‌دانند دموکراسی ۲۵ درصدی، برای یک جامعه پویای اجتماعی-سیاسی کافی نیست.

کفگیر دولت به ته دیگ خورده، یک روز از پتروشیمی‌ها پول برمی‌دارد، روز دیگر از فولاد، روز دیگر سهام مردم را دستکاری و جیب مردم را خالی می‌کنند، روز دیگر اختلاس می‌کنند و حالا هم می‌خواهند ۳ میلیون ۳ میلیون از مردم جریمه بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «کف گیر دولت به ته دیگ خورده»، می‌گوید: یک روز از پتروشیمی‌ها پول برمی‌دارد، روز دیگر از فولاد، روز دیگر سهام مردم را دستکاری و جیب مردم را خالی می‌کنند، روز دیگر اختلاس می‌کنند و حالا هم می‌خواهند ۳ میلیون ۳ میلیون از مردم جریمه بگیرند.

او معتقد است حداقل ۳۰ میلیون از زنان جامعه در معرض اتهام «بدحجابی» یا «بی حجابی» هستند و اگر مدبرانه با این موضوع برخورد نشود، قطعا درگیری‌های گسترده اجتماعی را در پی خواهد داشت.

جوادی حصار دعوت برخی ائمه جمعه‌ برای برخورد خود مردم با بی حجابی را زمینه ساز قرار گرفتن «مردم علیه مردم» می‌داند. او می‌گوید: مردم ما فریب این حرف‌ها را نمی‌خورند.

او گفته: «اگر واقعا می‌خواهند ماجرا را به مردم بسپارند، پس لباس شخصی‌هایشان را به میان مردم نفرستند.»

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.