کد خبر : 12344
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 23:11

کسر یک امتیاز از پرسپولیس قطعی شد

کسر یک امتیاز از پرسپولیس قطعی شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بابت تخلف پرسپولیس در خصوص قوانین نقل و انتقالاتی از این باشگاه یک امتیاز کسر کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ لیگ بیست و سوم با اتفاقات عجیبی بعد از اعلام قوانین نقل و انتقالاتی همراه شده است؛ در شرایطی که پیش از این قوانین جدیدی برای فصل جدید لیگ برتر در خصوص نقل و انتقالات اعلام شده بود، تخطی برخی باشگاه‌ها منجر به به ورود کمیته انضباطی شد.

در این رابطه اولین باشگاهی که بابت این موضوع پایش به کمیته انضباطی باز شد، سپاهان بود. طلایی‌پوشان که با بردهای پیاپی خود در صدر جدول حاضر شده بودند، ناگهان با حکم کمیته انضباطی در خصوص عبور از سقف قرارداد اعلام شده با کسر چهار امتیاز جریمه شدند.

بعد از سپاهان هم نوبت پرسپولیس شد که اکنون گفته می‌شود با کسر یک امتیاز مواجه شده است. پرونده پرسپولیس بعد از شکایت دو باشگاه سپاهان و آلومینیوم اراک در کمیته انضباطی به جریان در آمد و در ادامه باشگاهی اراکی از شکایت خود کوتاه آمد و آن را پس گرفت. با این حال کمیته انضباطی در خصوص تخلف‌های صورت گرفته و بررسی‌‎هایی که داشت، اکنون باشگاه پرسپولیس را با محکومیت کسر یک امتیاز جریمه کرده است.

واکنش از سوی بازیکن گرجستانی

این جریمه به واسطه عبور باشگاه پرسپولیس از قانون منع پرداخت مالیات بازیکنان علیه این باشگاه شکل گرفته است. سرخپوشان در قراردادی که با گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی خود منعقد کرده‌اند، مالیات را عهده‌دار شده‌اند و به واسطه این تخلف با حکم کمیته انضباطی جریمه شده‌اند.

باشگاه پرسپولیس البته از دیگر اتهامات وارده در خصوص عبور از سقف قرارداد و پرداختی خارج از قرارداد تبرئه شده است. گفته می‌شود علاوه بر این جریمه، از پرسپولیس خواسته شده تا در خصوص قرارداد گولسیانی و بند مربوط به مالیات آن تغییراتی صورت دهد که البته باید دید با چه واکنشی از سوی بازیکن گرجستانی همراه خواهد شد و آیا گولسیانی آن را خواهد پذیرفت.

این رای تا ساعاتی دیگر به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد و جدول مسابقات از حیث امتیازی با تغییراتی همراه می‌شود. با این حال پرسپولیس این فرصت را خواهد داشت تا در کمیته استیناف نسبت به رای صادره دادخواهی کند.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.