کد خبر : 9997
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 22:19

در مجمع عمومی سازمان ملل؛

سفیر کره شمالی درباره وقوع جنگ هسته ای هشدار داد

سفیر کره شمالی درباره وقوع جنگ هسته ای هشدار داد
«کیم سونگ» (Kim Song) سفیر کره شمالی در سازمان ملل امروز سه شنبه در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی این نهاد هشدار داد: تنش در شبه جزیره کره شرایط را به آستانه جنگ هسته ای نزدیک کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سفیر کره شمالی در سازمان ملل امروز در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی این نهاد هشدار داد: شبه‌جزیره کره در آستانه جنگ هسته‌ای قرار دارد.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل در سخنان خود، آمریکا و تنش آفرینی های این کشور را عامل اصلی بروز مشکلات در شبه جزیره کره مورد تأکید قرار داد.

«کیم سونگ» ادامه داد: وضعیت نظامی- امنیتی در شبه جزیره کره و اطراف آن به آستانه یک جنگ هسته‌ای نزدیک‌تر شده است. واشنگتن با ارسال تسلیحات هسته ای به منطقه ما برای اولین بار در طول دهه ها عامل تحریک به بروز جنگ هسته ای است.

به گزارش العربیه، وی در سخنان خود اقدامات کره جنوبی در دوران ریاست جمهوری «یون سوک یول» را محکوم کرد.

اقدامات پیشگیرانه کره جنوبی و آمریکا

این مقام پیونگ یانگ به تشکیل گروه مشورتی هسته ای اشاره کرد که از طریق آن ایالات متحده امیدوار است ظرفیت هسته ای خود را با نیروهای متعارف کره جنوبی ادغام کند و این دو متحد به اشتراک گذاری اطلاعات و برنامه ریزی اضطراری را افزایش دهند. وی گفت که این گروه «متعهد به برنامه ریزی، عملیات و اجرای یک حمله هسته ای پیشگیرانه علیه کره شمالی» است.

«سونگ» در ادامه افزود: آمریکا اکنون با ارسال مکرر زیردریایی‌ های هسته‌ ای و بمب‌ افکن‌ های هسته‌ ای راهبردی حامل سلاح‌ های اتمی در داخل و اطراف شبه جزیره کره برای اولین بار در دهه‌ های گذشته، به سوی مرحله عملی تحقق قصد شوم خود برای برانگیختن جنگ هسته‌ ای پیش می رود.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.