کد خبر : 14987
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 15:29

کرایه تاکسی ونک ـ پونک فقط ۳۰۰ هزار تومان!

کرایه تاکسی ونک ـ پونک فقط ۳۰۰ هزار تومان!
به گفته شاهدان عینی، نرخ کرایه‌ مسیر ونک ـ میدان پونک از 50 هزار تومان شروع می‌شود که این عدد بسته به ساعت اوج ترافیک و مسیر به 300 هزارتومان هم می‌رسد! البته این وضعیت آشفته و نا‌بسامان در شرایط بارندگی برف و باران، صدچندان هم می‌شود؛ از درگیری لفظی بین مسافران بی‌اعصاب منتظر در صف گرفته تا دعوای رانندگانی حواشی خطوط برای دریافت نرخ بیشتر کرایه! اینکه فاصله ورود تاکسی و ون هم به پایانه بعضا به بازه زمانی یک‌ساعت یکبار هم می‌رسد که جای خود دارد!
به گزارش اقتصاد پرس؛ پایانه تاکسیرانی ونک حوالی ساعت ۵ عصر، سیاهی ناشی از انبوه جمعیت مسافران درهم‌تنیده در صف‌های عریض طویل چشم را میزند اما صرفاً هر ۲۰ دقیقه یکبار یک ون در برخی خطوط برای جا‌به‌جایی مسافران وارد پایانه می‌شود!
صف‌‌های طولانی آبستن مسافران خسته‌ای است که اغلب محل کارشان را ترک کرده و برای رسیدن به منزل در حالیکه از انتظار در صف‌های طولانی تاکسی و ون به عنوان وسیله حمل ‌نقل عمومی کلافه شده‌اند، منتظر یافتن وسیله‌ای برای نجات از این ازدحام وحشتناک هستند.
هوا رو به سردی و‌خنکی می‌رود و هیچ‌کس حتی افراد مسن معطل در صف‌های طولانی تمایلی برای نشستن روی نیمکت‌های فلزی پایانه را ندارد. اغلب سرهایشان در گوشی‌های تلفن همراهشان فرو رفته است و سعی می‌کنند به طریقی تا رسیدن تاکسی سر خودشان را گرم کنند، عده‌ای در تلاش برای پیدا کردن همسفری هستند تا بتوانند گروهی برای رسیدن به مقصد مشترک از اسنپ استفاده کنند که البته در این ساعت و اوج ترافیک فارغ از پرداخت هزینه سنگین اگر راننده‌ای درخواستشان را قبول کند!
از گوشه و کنار پایانه در مجاورت برخی از صف‌‌های طولانی، افرادی در طول صف حرکت می‌کنند و اسم برخی از خطوط را به زبان می‌آورند همه مسافران می‌دانند این‌ها یا رانندگان شخصی هستند یا راننده تاکسی‌هایی که با هزینه‌های بسیار بالاتر سعی در جذب مسافر دارند.
به گفته شاهدان عینی، نرخ کرایه‌هایشان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود که این عدد بسته به ساعت اوج ترافیک و مسیر به ۳۰۰ هزارتومان هم می‌رسد! ( مسیر ونک ـ میدان پونک) البته این وضعیت آشفته و نا‌بسامان در شرایط بارندگی برف و باران، صدچندان هم می‌شود؛ از درگیری لفظی بین مسافران بی‌اعصاب منتظر در صف گرفته تا دعوای رانندگانی حواشی خطوط برای دریافت نرخ بیشتر کرایه! اینکه فاصله ورود تاکسی و ون هم به پایانه بعضا به بازه زمانی یک‌ساعت یکبار هم می‌رسد که جای خود دارد!
هرکسی مسافر همیشگی پایانه تاکسیرانی میدان ونک باشد که مسئول حمل‌و‌نقل مسافران غرب شهر را به عهده دارد، قطعاً می‌داند شکایت این وضعیت از طریق ۱۸۸۸ هم کاری بیهوده است چراکه سالهاست این شرایط در این پایانه جاری و ساری است!
وقتی با رانندگان خطوط در خصوص اینکه چرا از حدود ساعت ۱۶ به بعد در خطوط فعالیت نمی‌کنند سوال می‌کنی، درد دلشان باز می‌شود و گله می‌کنند از اینکه سازمان تاکسیرانی هیچ حمایتی از ما نمی‌کند نه نرخ کرایه‌ها را افرایش می‌دهد و نه خدمات خاصی به ما ارائه می‌دهد تا در ساعات پیک ترافیک که هزینه مصرفی خودرو بالا می‌رود بتوانیم از آن استفاده کنیم. شکایت از گرانی قیمت لوازم مصرفی خودرو مثل لنت ترمز و دیسک صفحه و استهلاک ماشین می‌کنند و اینکه در آن ساعات به مسافران خدمات ارائه نمی‌دهند را توجیه می‌کنند.
این درحالی است که حدود دو ماه گذشته درست در روزهایی که ساعت‌های شناوری سازمان‌ها و ادارات لغو شده بود و ترافیک مجدد سایه سیاه و سنگینش را بر شهر گسترده بود و شرایط مشروح بر پایانه تاکسیرانی ونک حاکم شده بود. احمد علوی‌زاده؛ معاونت نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ارتباط با نارضایتی مسافران و عدم نظارت بر تاکسیران‌ها می‌گوید: قطعا نظارت بر تاکسیران‌ها وجود دارد و ما این موضوع را هم به صورت فیزیکی و هم به صورت آنلاین رصد می‌کنیم و بازرس و مدیرکل تاکسیرانی در پایانه تاکسیرانی در میدان ونک حضور دارند.
وی در حالیکه تخلف صورت گرفته توسط برخی از تاکسیران‌ها را تایید می‌کند، ادامه می‌دهد: تخلف در این حوزه همانند سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها وجود دارد اما تلاشمان بر این است که با این تخلفات برخورد کنیم.
علوی‌زاده با تاکید مجدد بر اینکه تاکسیران‌ها مکلف و موظفند با توجه به تعرفه و کرایه تعیین شده اقدام به خدمت‌رسانی کنند، تصریح می‌کند: هیچ‌ یک از تاکسیران‌ها حق ندارند با توجه به برخی از مواردی از جمله پیک ترافیک در محدوده و چنین مسائلی از خدمت‌رسانی سر باز زنند و ما با این موارد برخورد قاطع خواهیم کرد.
معاونت نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید: از همین امروز ما در میدان ونک به صورت فعال‌تر نیروهای خود را مستقر خواهیم کرد و با متخلفان و رانندگانی که نسبت به جابه‌جایی مسافران امتناع کنند برخورد لازم صورت می‌گیرد.
اما اکنون حدود دو‌ ماه از این ادعا می‌گذرد و ماجرای صف‌های طولانی، عدم ارائه خدمات به مسافران از سوی تاکسیرانان در ساعات اوج ترافیک، فعالیت خودروهای شخصی با کرایه‌های نجومی همچنان ادامه دارد.
تسنیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.