کد خبر : 6542
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 11:30

نگرانی اقتصادی در چین و افزایش ارزش دلار باعث کاهش قیمت نفت شد

نگرانی اقتصادی در چین و افزایش ارزش دلار باعث کاهش قیمت نفت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۴۴ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، نگرانی در مورد سلامت اقتصاد چین و افزایش ارزش دلار آمریکا تاثیر کاهش تولید عربستان و روسیه را از بین برده و باعث کاهش قیمت نفت در روز جمعه شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰٫۵۳ درصد کاهش و ۸۹ دلار و ۴۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۷ سنت معادل ۰٫۶۶ درصد کاهش ۸۶ دلار و ۳۰ سنت معامله می‌شود.

نگرانی نسبت به کمبود عرضه نفت در زمان اوج تقاضا در زمستان پس از تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه تا پایان سال جاری میلادی قیمت نفت را به بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسانده بود.
اما ضعف اقتصاد چین و بالا رفتن ارزش دلار آمریکا بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا که به بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته رسیده همچنان در همین سطح بالا باقی بماند که باعث بالا رفتن بیشتر ارزش دلار خواهد شد و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند بازار تحت تاثیر خبر کاهش عرضه قرار دارد و نشانه‌های تقاضای بالای جهانی مخصوصاً در چین می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت نفت شود. اما به نظر می‌رسد محرک‌های اقتصادی پکن برای تقویت اقتصاد چندان موفق نبوده است.

صادرات و واردات چین در ماه اوت کاهش یافته است. فشار دوگانه کاهش تقاضا در خارج و پایین آمدن مصرف داخلی کسب و کارها را در دومین اقتصاد بزرگ دنیا تحت فشار قرار داده است.

اما واردات نفت خام چین ۳۰٫۹ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش داشت، چون پالایشگاه‌ها در حال پر کردن ذخایر خود به دنبال افزایش تولید سوخت برای صادرات بوده‌اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یافته و بیش از۶ درصد در ماه گذشته پایین آمده است.

علی رغم قول روسیه برای ادامه کاهش تولید انتظار می‌رود صادرات نفت این کشور در سپتامبر افزایش یابد.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.