کد خبر : 4990
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 21:30

وزیر رفاه: بازنشستگان حقوق مکمل ماهانه یا سنواتی می گیرند

وزیر رفاه: بازنشستگان حقوق مکمل ماهانه یا سنواتی می گیرند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، گفت: بازنشستگان می‌توانند در سود سرمایه مشارکت داشته باشند، همچنین علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی یک حقوقی مکملی را به صورت ماهانه و سنواتی دریافت کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «سید صولت مرتضوی» امروز (چهارشنبه) آیین رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، اظهار کرد: امروز دیداری را با رهبر معظم انقلاب داشتیم که در این دیدار رهبر معظم انقلاب توصیفاتی را از اقدامات دولت داشتند که در تاریخ بی‌نظیر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند از این دولت علاوه بر حمایت و تایید، به دنبال تمجید هستم که در این راستا در ۸ سرفصل، سربازان نظام جمهوری اسلامی و خادمین ملت را مورد تمجید قرار دادند و تذکرات مفید را ارائه کردند.

وی با شاره به افزایش نرخ امید به زندگی در ایران، ادامه داد: متوسط نرخ امید به زندگی در ابتدای پیروزی انقلاب بین ۵۲ تا ۵۳ بوده است. کار بزرگی که این نظام با خدمات درمانی و رفاهی انجام داد، سبب افزایش نرخ امید به زندگی در ایران شد که این عدد بر اساس گزارش‌های تمامی مراکز رسمی داخلی و خارجی از جمله سازمان بهداشت جهانی به ٧۸ رسیده است.

صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌هایی بین نسلی

مرتضوی بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی که صندوق‌هایی بین نسلی هستند، یک تضمین حداقلی را برای تداوم زندگی آبرومندانه فراهم کرده است، اما این اقدام کافی نیست به سبب آنکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مراودات زیاد است و هزینه‌ها بالاست؛ بنابراین لازم است تا کار مناسبی برای این امر انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه قانون‌گذار برای این امر، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی را در نظر گرفته و افراد می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده و از سود آن بهره‌مند شوند. هرچه قدر شخص سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از آن بهره ببرد. اشخاص پس از بازنشستگی هم می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و وارثان نیز می‌توانند از آن بهره گیرند.

وی بیان داشت: بازنشستگان می‌توانند در سود سرمایه مشارکت داشته باشند؛ همچنین علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی یک حقوقی مکملی را به صورت ماهانه و سنواتی دریافت کنند.

رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی امروز چهارشنبه با سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیدصولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، انجام شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.