کد خبر : 4144
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 10:43

اصلاحات سری دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور

اصلاحات سری دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور
سازمان سنجش اصلاحات سری دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور را منتشر کرد و رشته مجسمه‌سازی به دفترچه بازگشته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سازمان سنجش رشته‌محل‌های جدید و اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته با آزمون و همچنین دفترچه راهنمای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی را منتشر کرد.

از نکات مهم این اصلاحات، بازگشت رشته مجسمه‌سازی به دفترچه کنکور و پذیرش آن توسط دانشکده هنر دانشگاه تهران است.

پیش از این رشته‌های سینما و مجسمه‌سازی از دفترچه کنکور حذف شده بود. مسئولان قول رفع مشکل و بازگشت این رشته‌ها به دفترچه کنکور را داده بودند.

در اصلاحات سری نخست، رشته سینما به دفترچه کنکور بازگشت و اکنون نیز رشته مجسمه‌سازی به دفترچه کنکور اضافه شد.

اطلاعیه سازمان سنجش

در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: با توجه به تمدید مهلت انتخاب رشته و انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته برای رشته‌های با آزمون و همچنین دفترچه راهنمای پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ و اطلاعیه اصلاحات سری اول به تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ضمن اعلام اصلاحات و رشته محل‌های جدید مربوط به دفترچه‌های راهنما، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می‌رساند:

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند یا مایل به ویرایش کدرشته‌های انتخابی خود هستند. ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به تاریخ ۶ شهریور نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش آن اقدام کنند.

لذا داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه‌های راهنمای مذکور و مندرجات اطلاعیه اصلاحات سری اول و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

˜˜˜˜آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند. می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۲ نسبت به مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ نیز می‌توانند با توجه به اصلاحات مندرج در همین اطلاعیه برای دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی، تا پایان روز پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۲ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته یا مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.