کد خبر : 9559
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 23:45

سقوط ۵ پله ای سرعت اینترنت ایران

سقوط ۵ پله ای سرعت اینترنت ایران
میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در شهریور، ۳۱.۳۳ مگابیت برثانیه (معادل ۳.۹۱ مگابایت بر ثانیه) و جایگاه آن در رتبه‌بندی کشورهایی با بیشترین میزان این شاخص رتبه ۷۲ از ۱۴۵ اعلام شده که نشان از سقوط ۵ پله‌ای ایران می دهد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سامانه معتبر «اسپیدتست» (Speedtest) در گزارش ماه آگوست سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران نسبت به ماه گذشته (جولای) کاهش زیادی داشته است.

به نقل از سخت افزار؛ علاوه‌بر وضعیت اینترنت ایران، گزارش Speedtest اعلام می‌کند اینترنت موبایل کشور چین با رشد ۶ پله‌ای همراه بوده است.

برای مطالعه تحلیل وضعیت اینترنت ایران و جهان در ماه آگوست (August)،گزارش زیر را بخوانید:

میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان در ماه آگوست/شهریور امسال ۴۳.۲۰ مگابیت برثانیه و سرعت بارگذاری ۱۰.۲۳ مگابیت برثانیه با تاخیر ۲۸ میلی‌ثانیه‌ای بوده است.

از سوی دیگر، میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه جولای/مرداد ۸۲.۷۷ و سرعت بارگذاری ۳۷.۵۳ مگابیت برثانیه بوده است.

این در حالی است که میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در جولای/مرداد به ترتیب ۴۲.۳۵ و ۸۲.۵۶ مگابیت برثانیه بوده است.

ما همچنین در تصویر پایین مشاهده می‌کنیم تاخیر اینترنت ثابت جهانی به میزان ۹ میلی‌ثانیه در ماه قبلی بوده است که تفاوتی با عدد تاخیری ماه جولای ندارد.

اقتصاد پرس

رشد قابل‌توجه سرعت اینترنت کشور چین!

در جدول وضعیت اینترنت موبایل جهان در آگوست سال ۲۰۲۳، ما همچنان شاهد صدرنشینی کشور «امارات متحده عربی» هستیم.

شایان ذکر است میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور به میزان ۲۱۰.۸۹ مگابیت برثانیه بوده است. در قیاس با ماه جولای می‌توان سرعت اینترنت موبایل امارات رشد تدریجی را تجربه کرده است.

پشت سر امارات، کشور «قطر» دارد که مانند سایه در تعقیب و تصاحب جایگاه نخست جدول اینترنت جهانی تلفن همراه است.

کشورهای همسایه ایران در صدر لیست

این کشور در ماه گذشته توانسته است میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل به میزان ۱۹۲.۷۱ مگابیت برثانیه را برای خود ثبت کند.

کشورهای کویت، نروژ، دانمارک، چین، کره جنوبی، ماکائو و ایسلند در جایگاه‌های بعدی فهرست پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان در ماه آگوست قرار گرفتند.

نکته قابل توجه گزارش ماه آگوست، صعود شش پله‌ای چین و بازگشت کشور گردشگری ماکائو به بالای جدول پرسرعت‌‌ترین اینترنت‌ موبایل جهان است.

گفتنی است کشور اروگوئه با سقوط هجده پله‌ای به جایگاه بیست و دوم جدول راه پیدا کرد.

اقتصاد پرس

سنگاپور در صدر لیست پر سرعت ترین اینترنت ثابت جهان

در ماه آگوست، کشور سنگاپور میانگین سرعت دانلود ۲۵۴.۶۵ مگابیت برثانیه را برای خود ثبت کرد و به دنبال آن دوباره توانست جایگاه اول پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان را به خود اختصاص دهد.

یکی از نکات قابل‌توجه در رده‌بندی پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان، عدم تغییر در جایگاه‌های اول تا نهم جدول است. به عبارت دیگر، رتبه‌های یکم تا نهم فهرست آگوست ۲۰۲۳ میلادی هیچ تغییری نسبت به جولای (ماه قبل) ندارند.

تنها لازم به ذکر است در رده دهم جدول مذکور، کشور ایسلند با میانگین سرعت اینترنت ثابت ۱۷۳.۴۵ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل ۸ پله صعود کرده است.

کوبا ضعیف ترین اینترنت ثابت و موبایل

به مانند ماه جولای، کشور کوبا ضعیف‌ترین اینترنت در هر دو بخش ثابت جهانی و موبایل را به مردم خود ارائه کرد. میانگین سرعت اینترنت کشور کوبا در هر دو بخش به ترتیب ۱.۹۵ مگابیت بر ثانیه و ۴.۳۴ مگابیت بر ثانیه بوده است.

کشور افغانستان نیز طبق معمول اینترنت نه‌چندان قدرتمندی را به شهروندان خود تحویل می‌دهد. به عنوان مثال، این کشور در بخش اینترنت موبایل با سقوط دو پله‌ای همراه بوده و میانگین ۵.۰۴ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است.

تحلیل وضعیت اینترنت ایران در ماه آگوست ۲۰۲۳ شهریور ۱۴۰۲؛ کاهش پشت کاهش!

طبق گزارش «اسپیدتست»، میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در هشتمین ماه ۲۰۲۳ میلادی (شهریور)، ۳۱.۳۳ مگابیت برثانیه (معادل ۳.۹۱ مگابایت بر ثانیه) و جایگاه آن در رتبه‌بندی کشورهایی با بیشترین میزان این شاخص رتبه ۷۲ از ۱۴۵ اعلام شده است.

این رتبه نشان از سقوط ۵ پله‌ای ایران در گزارش ماه آگوست /شهریور «اسپیدتست» می‌دهد.

از سوی دیگر، میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران نیز در همین بازه زمانی برابر با ۱۱.۹۲ مگابیت برثانیه (معادل ۱.۴۹ مگابایت بر ثانیه) و جایگاه آن در رتبه‌بندی کشورها با ۴ پله سقوط، رتبه ۱۵۲ بیان شده است.

اقتصاد پرس

اتفاقات جنجالی ایران در حوزه ارتباطات

در شهریور امسال، اتفاقات جنجالی قابل‌توجهی در حوزه ارتباطات و رسانه ایران رخ داد؛ ابتدا لحن تمسخرگونه «عزت‌الله ضرغامی» پیرامون اهدای سیم‌کارت داخلی به «کریستیانو رونالدو» در زمان ورودش به تهران جنجالی به برپا کرد.

البته مدتی بعد «عیسی زارع پور» به طعنه «ضرغامی» در مورد کیفیت پلتفرم‌های بومی نظیر «ایتا» و «بله» واکنش نشان داد و افزود این پلتفرم‌ها دارایی دیجیتال با ارزش کشور هستند و مسئولان باید به چنین دستاوردی افتخار کنند.

از طرف دیگر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد محدودیت‌های اینترنت در ساعات خاص در برخی استان‌ها خبر داد که واکنش‌های زیادی را در بر داشت. اما «زارع پور» طولی نکشید که چنین ادعای منتشر شده در رسانه‌های خبری را دروغین و کذب خواند.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.