کد خبر : 12991
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 17:09

حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت

حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت
فعال بازار طلا گفت: افزایش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز در ابتدای هفته سوم مهرماه سبب رشد قیمت انواع سکه و طلا شد اما این رشد در پایان هفته تعدیل شد و حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛  محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا در هفته سوم مهرماه اظهارداشت: در آخرین معاملات روز گذشته قیمت فلز زرد با توجه به نوسانات نرخ ارز در طول هفته با افزایش همراه بود.

وی افزود: بهای انس جهانی طلا با توجه به تحولات خاورمیانه افزایش یافت و روز گذشته به ۱۸۸۱ دلار رسید و به طور متوسط ۴۹ دلار رشد هفتگی قیمت‌ را ثبت کرد.

فعال بازار طلا گفت: در نخستین روزهای هفته گذشته نرخ ارز سیر صعودی داشت و همزمان با این روند بهای انس جهانی نیز افزایش یافت و مجموع این دو عامل باعث رشد قیمت انواع سکه و طلا در بازار شد البته در روزهای پایانی هفته رشد قیمت‌ها تعدیل شد.

وی بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید در اواسط هفته تا ۳۲ میلیون تومان هم افزایش یافت اما دوباره قیمت آن سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعدیل شد.

کشتی آرای گفت: طی هفته گذشته به طور میانگین سکه طرح قدیم ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۷۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ذکر شده هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط ۴۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۱ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت را ثبت کردند.

فعال بازار طلا گفت: حباب سکه در هفته گذشته تا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت اما دوباره تعدیل یافت و در آخرین معاملات روز گذشته به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و می‌توان گفته در هفته‌ای که سپری شد حباب سکه ۴۰۰ هزارتومان کاهش داشت.

وی تصریح کرد: نوسانات طلا در بازار داخل متاثر از افزایش بهای جهانی انس طلا و نرخ ارز بود و با توجه به تحولات سیاسی سریع در منطقه نمی‌توان پیش‌بینی برای هفته آینده داشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.