کد خبر : 5885
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 12:44

روند کاهش تولید نفت بزرگان دنیا، قیمت را بالا برد

روند کاهش تولید نفت بزرگان دنیا، قیمت را بالا برد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۵۷ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، اطلاعات مثبت اقتصادی از سوی چین و آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا و همچنین انتظار ادامه روند کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ دنیا قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا بالا برده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰٫۰۲ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۵۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹ سنت معادل ۰٫۱۱ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۶۴ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسید، آن هم پس از اینکه دو هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه کرده بودند.

در زمینه عرضه، فعالیت کارخانه‌ای در چین به طرز غیرمنتظره‌ای در ماه اوت افزایش داشته که امید به سلامت اقتصاد بزرگ‌ترین وارد کننده نفت دنیا را بالا برده است.
حمایت‌های اقتصادی پکن که هفته گذشته معرفی شد مانند کاهش میزان بهره سپرده در برخی از بزرگترین بانک‌های دولتی این کشور و همچنین تسهیل قوانین وام‌گیری

برای خریداران خانه، از قیمت‌ها حمایت کرده است.
البته سرمایه‌گذاران همچنان منتظر اقدامات اساسی‌تر برای بهبود بخش مسکن در چین هستند که عامل اصلی ضعف اقتصاد این کشور پس از خروج از بحران کرونا بوده است.

در آمریکا، اطلاعات اشتغال که در روز جمعه منتشر شد بالاتر از حد انتظار بوده، لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور ۱۸۷ هزار نفر در ماه گذشته میلادی افزایش داشته است.

آهسته شدن روند رشد اشتغال در آمریکا احتمال افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو این کشور را پایین می‌آورد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در روز پنجشنبه اعلام کرد با شرکای خود در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در مورد ادامه کاهش تولید به توافق رسیده است. بنابراین عرضه نفت در دنیا محدودتر خواهد شد.

روسیه قبلاً اعلام کرده بود صادرات خود را در ماه سپتامبر ۳۰۰ هزار بشکه در روز پایین می‌آورد. روسیه ۵۰۰ هزار بشکه از صادرات خود را در ماه اوت کاهش داده بود. انتظار می‌رود عربستان هم کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اکتبر تمدید کند.

تسنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.