کد خبر : 3820
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 7:29

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / سقوط پلکانی قیمت در بازار طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / سقوط پلکانی قیمت در بازار طلا

با وجود حرکت رنج قیمت دلار در روز جاری اما قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته با تحرکات نزولی هر روز یک پله عقب‌نشینی کرده است. این در حالی است که فعالان این بازار در روزهای ابتدایی محرم معتقد بودند قیمت‌ها در کف قیمتی خود قرار دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت طلا و سکه با میانگین کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی روند نزولی داشتند. این بازار با وجود تخلیه حباب سکه در روزهای گذشته همچنان شاهد افت حباب است. در روز جاری افت قیمت و حباب در بازار سکه با هم برابری کرد.

فعالان این بازار علاوه بر رکود خرید و فروش به علت ماه‌های محرم و صفر، ثبات نسبی شرایط سیاسی و روزهای پایانی مرداد و عدم تزریق پول به بازار طلا را، دلیل این روند نزولی می‌دانند. به اعتقاد آنها یکی از دلایلی که بازیگران این بازار، خرید طلا را نسبت به سکه ترجیح می‌دهند همین تخلیه حباب سکه است.

آنها می‌گویند با وجود تاثیر کاهش قیمت دلار و انس جهانی طلا، اما قیمت سکه کاهش بیشتری را در روزهای اخیر به خود دیده است. دلیل آن هم تخلیه حبابی است که همچنان نیز بزرگ است.

رکود اقتصادی بازار طلا از رکود کرونا هم جلو زد

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «ریزش قیمت اونس جهانی، کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا در بازار باعث شده روند کاهشی قیمت طلا و سکه تشدید شود.»

بذرافشان با تاکید بر اینکه تقاضا برای خرید طلا کاهش پیدا کرده ‌است، گفت: «از ابتدای سال این رکود سنگین در بازار وجود دارد و میزان آن به اندازه‌ای است که در دوران کرونا هم به این صورت نبود. کاهش قیمت، کاهش تقاضا را تشدید کرده و در پی آن خرید طلا کاهش ٢٠ تا ۴٠ درصدی داشته است. این در حالی است که  حتی تا ٢٠ درصد تقاضای عروس و دامادها برای خرید طلا به سمت بدلیجات و نقره رفته ‌است.»

وی با تاکید به بی‌سابقه بودن شرایط رکودی در بازار طلا خاطرنشان کرد: «شرایط اقتصادی مردم و افت قدرت خرید و رکود ماه‌های محرم و صفر منجر به آسیب به واحدهای تولیدی و توزیعی طلا و سکه شده است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ابراز امیدواری کرد: «امیدواریم بعد از پایان ماه صفر رونق به این بازار باز گردد زیرا اکنون این صنعت در شرایط خاصی به سر می‌برد و همه واحدها مخصوصا واحدهای تولیدی نسبت به پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شده‌اند.»

وی پیش از این اشاره کرده بود که  قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده و مردم منتظر کاهش بیشتر نباشند. مگر اینکه انس جهانی یا نرخ ارز تغییر و نوسان خاصی داشته باشد.
سکه امامی به میانه کانال ۲۷ میلیونی رسید

دیروز ۲۸ مرداد قیمت سکه امامی با رقم ۲۷ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان مبادله شد و افت ۲۰۰ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار کاهش ۲۰۴ هزار تومانی داشت. این قطعه با این مقدار کاهش با رقم ۲۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌‌‌سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه ۱۰۰ هزار تومانی ارزان شد و با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه گرمی با قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد و تغییر قیمتی نداشت.
روند متوازن قیمت و حباب سکه

دیروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. مثقال طلا با قیمت ۹ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان معامله شد و کاهش ۲۰ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۲۸۶ هزار تومان معامله شد و با کاهش چهار هزار تومانی داشت. امروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون  ۲۵۶ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه‌ در تمام قطعات به غیر از سکه گرمی روند کاهشی داشت. حباب سکه امامی با ۱۸۲ هزار تومان بیشترین مقدار افت حباب را داشت. حباب سکه بهار ۱۶۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۰ هزار تومان و ربع سکه ۹۶ هزارتومان کاهش داشتند. حباب سکه گرمی افزایش سه هزار تومانی داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.