کد خبر : 9464
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 15:39

تامین منابع مالی برای ساخت مسکن ملی مشروط شد

تامین منابع مالی برای ساخت مسکن ملی مشروط شد
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن منوط به تقویت منابع است، گفت: امیدواریم با دستور وزیر و پیگیری وی این امر محقق شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن بر اهتمام ویژه بانک مسکن بر مشارکت و ایفای تعهدات در نهضت مسکن ملی  تاکید کرد و گفت: با توجه به تکالیف تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن، تامین مالی این طرح و انجام تعهدات، منوط به تقویت منابع بانک از طریق تجمیع گردش مالی تمامی شرکت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران و ذی‌نفعان در بانک مسکن است که امید می‌رود با دستور وزیر و پیگیری وی این امر محقق شود.

وی همچنین با اشاره به عملکرد بانک در طرح نهضت ملی مسکن افزود: از مجموع ۱۷۰۹۸ واحد معرفی شده به بانک در استان مازندران، تعداد ۸۵۰۵ قرارداد به مبلغ ۲۶۲۳۷ میلیارد ریال منعقد شده و مبلغ ۱۹۵۶۹ میلیارد ریال نیز به متقاضیان پرداخت شده است

مهرداد بذرپاش نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با کارشناسی و به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در ماه‌های اخیر شاهد کاهش تورم بخش مسکن هستیم. در دولت سیزدهم اقدامات گسترده‌ای برای بهبود فرایند تامین مسکن صورت گرفت که به مرور شاهد به ثمر رسیدن نتایج آن خواهیم بود.

وی با اشاره به آمار عملکرد تمامی بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به تکالیف محوله به بانک‌ها و عملکرد بالاتر از تعهد بانک مسکن، مقتضی است تمامی بانکها نسبت به تخصیص تسهیلات مطابق با تعهدات اقدام کنند.

وی بر حمایت ویژه دولت از طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: از مجموع ۲۴۰ هزار مسکن مهر نیمه‌تمام، حدود ۱۰۰هزار واحد به بهره برداری رسید که با برنامه‌ریزی و پیگیری بر اتمام واحدهای باقیمانده نیز اهتمام داریم.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.