کد خبر : 2576
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 11:47

پیش بینی قیمت بیت کوین در مواجهه با مقاومت ۳۰ هزار دلار

پیش بینی قیمت بیت کوین در مواجهه با مقاومت ۳۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین (BTC) درست زیر سطح ۳۰هزار دلار در نوسان است. این ارز دیجیتال در سطح مذکور مقاومت مهمی را تجربه می‌کند و بسیاری را درباره ادامه مسیر صعود یا نزول قیمت دچار تردید کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ برخلاف مقاومت ۳۰ هزار دلاری، قیمت بیت کوین در ابتدای امروز بالاتر از سطح مذکور مشغول تثبیت بوده است. گفتنی است، از رویدادهای مهمی که باعث انعطاف قیمت بیت کوین شده، صحبت‌های ریچی تورس، نماینده کنگره ایالات متحده است. این نماینده، گری جنسلر، رئیس SEC را به دلیل موضع نامطلوب او در مورد ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار داده است.

چشم انداز قیمت بیت کوین

به‌گفته کتی وود، قیمت بیت کوین بالای سطح ۳۰ هزار دلار باقی می‌ماند، او معتقد است که بیت کوین حمایت بیشتری را در چند روز آینده به دست خواهد آورد. به گفته وود، بیت کوین مانند یک بیمه نامه است، به ویژه با توجه به ورشکستگی بانک‌ها در ماه مارس، او این دارایی را به دلیل تمرکززدایی و شفافیت آن ستایش می‌کند و تأکید می‌کند که چگونه این ویژگی‌ها خطر رکودهای شدید مانند آنچه در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ تجربه شد را کاهش می‌دهند.

به عنوان یکی از معتبرترین افراد در دنیای کریپتو، خوش بینی او به تثبیت وضعیت قیمت بیت کوین کمک می‌کند.

انتقاد نماینده کنگره آمریکا از رویکرد SEC

ریچی تورس، نماینده کنگره آمریکا، از گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دلیل حملات غیرقابل توجیه به ارزهای دیجیتال، انتقاد کرده است.

این نماینده کنگره معتقد است که SEC باید تلاش خود را بر روی هدف قرار دادن بازیگران بدی که در تقلب و دستکاری بازار درگیر هستند، متمرکز کند، نه اینکه رویکردی کلی نسبت به ارزهای دیجیتال دنبال کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که سطح ۲۹ هزار و ۵۵۰ دلار در حال حاضر یک سطح حمایت حیاتی است، البته از دید بازار سطح ۳۰ هزار دلار همچنان دارای اهمیت روانی بالاتری است. وجود الگوهای کندلی دوجی و اسپینینگ تاپ بالای سطح ۲۹هزار و ۵۵۰ دلار نشان دهنده تضعیف احساسات نزولی و احتمال تغییر روند صعودی در بازار است.

با این حال، شایان ذکر است که میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در حدود ۳۰هزار و ۲۰۰ دلار ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD) وضعیت خنثی را نمایش می‌دهند. تا زمانی که بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تا ۲۹ هزار و ۵۵۰ دلار باقی بماند، عوامل بالا محدودیتی در تغییرات قیمت هستند.

شکست قیمت بیت کوین به بالای سطح ۳۰هزار و ۲۰۰ دلار می‌تواند منجر به بازگشت آن به سطوح ۳۰هزار و ۹۰۰ دلار و پس از آن ۳۱هزار و ۵۰۰ دلار شود. در مقابل، سقوط نزولی قیمت به زیر سطح ۲۹هزار و ۵۵۰ دلار می‌تواند قیمت را به سمت ۲۸هزار دلار سوق دهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.