کد خبر : 20962
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 9:08

پیش بینی بورس چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ / قطار نزولی بورس تهران قصد ایستادن ندارد؟

پیش بینی بورس چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ / قطار نزولی بورس تهران قصد ایستادن ندارد؟

افت نماگرهای بورسی در جریان معاملات چهارمین روز هفته، شتاب بیشتری به خود گرفت و نگرانی‌های تازه‌ای را در دل سرمایه‌گذاران این بازار ایجاد کرد. اما چه فاکتورهایی بورس تهران را از خطر سقوط نجات خواهند داد؟ آیا قطار نزولی بورس تهران متوقف می‌شود؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۷۲ درصد، معادل ۱۵ هزار و ۷۴۷ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۱۷۸ هزار و ۷۵۲ واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت ۰٫۷۱ درصدی (معادل پنج هزار و ۳۷۰ واحد)، تا پله ۷۵۵ هزار واحدی تنزل یافت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت ۰٫۵۹ درصدی معادل ۱۵۵ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۶ هزار و ۳۰۹ واحدی قرار گرفت.
معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، پنج هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان نشان می‌داد.

پیش بینی بورس چهارشنبه

بورس تهران در چهارمین روز از هفته اول زمستان ۱۴۰۲، شرایط جالبی نداشت. نمادهای شاخص‌ساز نیز در کنار سهام متوسط و کوچک بازار تحت فشار عرضه‌کنندگان قرار گرفتند. کوچ ادامه‌دار حقیقی‌ها از سهام و حق‌تقدم‌ها در کنار این نکته که روز چهارشنبه، آخرین روز معاملاتی هفته است، شانس توقف یا کاهش شتاب افت ارتفاع نماگرهای سهامی را کم‌ می‌کند.

قرارگیری تمامی کلاس دارایی‌ها در سایه رکود در کنار فاز تثبیتی اسکناس آمریکایی باعث شده است رشد بازار سهام پس از مدت کوتاهی با افزایش عرضه‌ها متوقف شود و حتی قسمتی از مسیر رفته را بازگردد. از سوی دیگر اما کارشناسان معتقدند نسبت P/E در سهام شاخص‌سازی چون فولاد، شپنا، وبملت و سهم‌های مشابه به زیر ۵ واحد نفوذ کرده و در چنین شرایطی انتظار نمی‌روند شاخص کل دچار روند ریزشی شود.

اما با توجه به مومنتوم افزایشی عقبگرد نماگرهای سهامی و همچنین افزایش میزان خروج پول حقیقی‌ها در کنار ثابت ماندن ارزش معاملات در کانال پنج هزار میلیارد تومانی، بازگشت بازار در جریان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته دور از انتظار است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه نگاه بازار به گزارش‌های عملکردی ۹ ماهه خواهد بود، باید تا هفته آتی برای توقف روند کاهشی شاخص‌های بورسی صبر کرد. از این رو در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه می‌توان گفت بازار مسیر نزولی خود را ادامه دهد و کاهش چشمگیری در انتظار شاخص خروج پول حقیقی‌ها نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.