کد خبر : 22113
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 9:17

طرح ترافیک گران شد

طرح ترافیک گران شد

عضو شورای شهر تهران گفت: نظر کمیسیون مشترک این بود که هزینه پایه ورود وسایل نقلیه به محدوده‌های طرح ترافیک در هر روز ۱۰۰ هزار تومان باشد.

اقتصاد پرس؛ محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران گفت: نظر کمیسیون مشترک این بود که هزینه پایه ورود وسایل نقلیه به محدوده‌های طرح ترافیک در هر روز ۱۰۰ هزار تومان باشد.

وی افزود: وسایل نقلیه دارای معاینه فنی برتر تهران ضریب ۰.۸، وسایل دارای معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی تهران بر اساس دسترسی لازم به سامانه سیمفا، وسایل نقلیه دارای معاینه فنی معتبر یک و وسایل نقلیه با عمر بیش از ۲۰ سال نیز ۱.۲ است.

آخوندی این را هم گفت که پیشنهاد شهرداری تهران برای عوارض ۷۳ هزار تومان بوده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه رفت و برگشت افراد با تاکسی در طرح ترافیک کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نخواهد بود، گفت: وقتی رقم عوارض کمتر از این برای طرح در نظر گرفته شود، افراد تشویق می‌شوند که با خودرو‌های خود در طرح تردد کنند و این شرایط را برای کسانی که با وسایل حمل و نقل عمومی نیز تردد می‌کنند، به دلیل ایجاد ترافیک ناشی از تردد خودرو‌های شخصی سخت‌تر خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تأکید کرد: از این لایحه چنین پیامی مخابره می‌شود که اگر قرار است ترافیک و آلودگی هوای یک محدوده کنترل شود ما به دنبال کسب درآمد از آن نیستیم.
منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.