کد خبر : 22248
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 11:00

پیش‌بینی قیمت ارز هفته چهارم بهمن ۱۴۰۲/ دلار به کدام سو می‌رود؟

پیش‌بینی قیمت ارز هفته چهارم بهمن ۱۴۰۲/ دلار به کدام سو می‌رود؟

قیمت دلار در بیشتر روزهای هفته سوم بهمن در روندی کاهشی نوسان داشت. کارشناسان اقتصادی، بازه زمانی کنونی را مقطعی حساس می‌دانند و معتقدند ارزپاشی سیاست‌گذار مانع رشد قیمت دلار شده است. از طرفی رشد تقاضا هم سد مقاومتی محکمی در جهت برگشت قیمت این اسکناس به مناطق پایینی کریدور ۵۰ هزار تومانی ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت دلار این هفته در اغلب روزها روند کاهشی و در برخی روزها روند افزایشی محدودی داشت. این اسکناس در پنجمین روز هفته که آخرین روز گشایش بازارها نیز به حساب می‌آید، هر دو روند افزایشی و کاهشی را تجربه کرد.

تجارت نیوز در گزارشی آورده که اسکناس دلار صبح روز چهارشنبه با کاهش قیمت بازگشایی شد و در پایان معاملات به نیمه کانال پنجم از کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت. این در حالی بود که افزایش قیمت روز چهارشنبه در راستای رشد قیمت درهم، تتر و سایر ارزها رخ داد.

در پنجمین روز هفته، افزایشی‌های بازار با خریدهای سنگین درصدد رشد تقاضا و داغ کردن بازار برآمدند؛ اما معامله‌گران بازار ارز معتقدند فعلا زور سیاست‌گذار بیشتر است و اجازه برگشت قیمت دلار به سقف‌های قیمتی قبلی را نمی‌دهد.
دلار با سیاست بانک مرکزی مهار شد

فعالان بازار ارز معتقدند خریدهای خرد در معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار را از کف کانال ۵۰ هزار تومان بالا کشیده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست‌ ارزپاشی و خبردرمانی بانک مرکزی همراه با برقراری آرامش در منطقه خاورمیانه، دست به دست هم داد تا روند قیمت دلار کاهشی شود. به اعتقاد آنها دلار در ابتدا در مناطق قیمتی ۵۶ هزار تومان و تا محدوده ۵۴ هزار تومان امکان اصلاح دارد. این در حالی است که ریتم حرکتی اسکناس آمریکایی در بیش از یک هفته گذشته بیشتر تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی قرار داشت.
پوند ۷۰ هزار تومانی شد

روند قیمت در بازارهای مالی طی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در بیشتر ارزها افزایشی بود. درهم در کانال ۱۵ هزار تومانی پیشروی کرد و با افزایش ۹۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۵۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس نیز نسبت به روز گذشته افزایش ۴۷۰ تومانی داشت و به کانال ۷۰ هزار تومانی ورود کرد. این اسکناس با رقم ۷۰ هزار و ۳۹۰ تومان معامله شد. قیمت یورو در چهارمین روز هفته افزایش ۱۶۰ تومانی داشت و به قیمت ۵۹ هزار و ۹۸۰ تومان رسید.
منبع: خبرآنلاین

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.