کد خبر : 23181
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 9:42

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / سیگنال مثبت دلار نیما به بازار سهام

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / سیگنال مثبت دلار نیما به بازار سهام

بورس تهران در واپسین روزهای معاملاتی سال ۱۴۰۲ باز هم شاهد سرخی بخش عمده‌ای از نمادهای بازار بود. تثبیت دلار نیما در کانال ۴۰ هزار تومانی اما، نوید روزهای خوش بازار را با کاهش فاصله میان دلار آزاد و نیما می‌دهد.

در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۰۷ درصدی، معادل هزار و ۵۵۰ واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۸۵ واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰٫۲۵ درصدی (معادل هزار و ۸۱۶ واحد)، در پله ۷۳۰ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، چهار هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز شنبه را ۷٫۸ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج ۱۵۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

قیمت جهانی مس به کانال ۹ هزار دلاری ورود کرد. در همین راستا نماد «فملی» مورد اقبال سهامداران قرار گرفت و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت. با این تغییرات، نقشه بازار سهام، رخ سرخ به خود گرفت. کارشناسان معتقدند بخش عمده‌ای از فشار عرضه‌ها به دلیل آخرین فرصت اهالی تالار شیشه‌ای برای نقد کردن سهام در سال ۱۴۰۲ بود.

مهم‌ترین خبر تاثیرگذار بر فضای کلی بازار سرمایه، افزایش نرخ دلار نیمایی و تثبیت آن در کانال ۴۰ هزار تومانی است که تغییر مثبتی در این پارامتر به شمار می‌آید. کاهش گپ میان نرخ نیما و آزاد اسکناس آمریکایی، برای کلیت بازار و شرکت‌های صادرات محور خبر خوشایندی به شمار می‌آید.

از این رو، به نظر می‌رسد بازار سهام در روزهای ابتدایی معاملاتی در سال ۱۴۰۳، باز هم شاهد سبزپوش شدن نقشه بازار باشد.

/تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.