کد خبر : 18388
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 19:57

پیش بینی آب سیاه در چشم با هوش مصنوعی

پیش بینی آب سیاه در چشم با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می تواند شانس ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه را در چشم پیش بینی کند!

به گزارش اقتصاد پرس به نقل از مجله علمی چشم پزشکی: یک مطالعه علمی منتشر شده در بریتانیا به این نتیجه رسید که می توان از تکنیک های هوش مصنوعی برای پیش بینی احتمال ابتلا به گلوکوم و شناسایی افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری که می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود نیز استفاده کرد.

بر اساس مطالعه منتشر شده توسط مجله علمی بریتانیا، Journal of Ophthalmology، متخصص در چشم پزشکی، یک تیم تحقیقاتی از بیمارستان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی موفق به توسعه سه الگوریتم هوش مصنوعی شدند که می توانند هر شاخص اولیه احتمال ابتلا به گلوکوم را شناسایی کنند.

به گزارش وب‌سایت «مدیکال اکسپرس» که متخصص در تحقیقات علمی است، محققان داده‌های بهداشتی مربوط به ۱۲۴۵۸ بیمار مشکوک به علائم اولیه هشدار دهنده گلوکوم را بررسی کردند و سپس از این گروه ۲۱۰ مورد واقعاً به این بیماری مبتلا شده بودند و ۱۰۵ مورد مواردی که علائم بیماری را نشان می دهد را نداشتند.

محققان پس از بررسی تصاویر شبکیه از همه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمایش، علائم پاتولوژیک را که نشان‌دهنده احتمال ابتلا به گلوکوم است، را بررسی کردند و این داده‌ها را علاوه بر اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، فشار خون، وزن و داده‌ها به سیستم هوش مصنوعی وارد کردند.

معادلات الگوریتمی قادر به پایش شاخص‌های گلوکوم در داوطلبان و پیش‌بینی پیشرفت بیماری با نرخ دقت بین ۹۱ تا ۹۹ درصد بود.

این تیم تحقیقاتی نتیجه گیری کرد: «این نتایج نشان دهنده امکان انطباق هوش مصنوعی برای پیش بینی احتمال ابتلا به گلوکوم بر اساس تصاویر شبکیه چشم است، اگرچه آموزش سیستم های هوش مصنوعی و تغذیه آنها با پایگاه های اطلاعاتی بیشتر برای بهبود نتایج تشخیصی ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.