کد خبر : 22445
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 7:33

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / سیگنال تضعیف فروشندگان صادر می‌شود؟

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / سیگنال تضعیف فروشندگان صادر می‌شود؟

بورس تهران دست‌خط روزهای پیشین را این بار با شدت منفی بیشتری در جریان دادوستدهای روز چهار‌شنبه تکرار کرد. کارشناسان معتقدند که فروشندگان دست به ماشه، در شروع معاملات هفته آتی نیز فعالانه عمل خواهند کرد. با این حال دلایل نشانه‌هایی وجود دارد که جریان معاملات به سمت تعادل کشیده شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات آخرین روز هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۵۶ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۷۸ هزار و ۲۶ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰٫۶۸ درصدی (معادل   واحد) در پله ۷۳۸ هزار واحدی باقی ماند.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز چهارشنبه، ۴۲۵۱ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات آخرین روز هفته را هم ۷٫۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از خروج ۱۹۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس شنبه

کارشناسان دو ریسک اصلی بازار سهام تا پایان سال را سیاست‌ها و تصمیم‌گیری بانک مرکزی در رابطه با انتشار مجدد گواهی سپرده خاص ۳۰ درصدی و همچنین عدم اجازه حرکت به دلار نیمایی برشمردند.

با وجود اینکه احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، در هفته گذشته اعلام کرده بود که عرضه این اوراق تمدید و تکرار نخواهد شد، روز سه‌شنبه بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای بر ادامه استفاده از ابزارهای مختلف سیاست پولی از جمله اوراق گواهی سپرده خاص سرمایه‌گذاری برای طرح‌های دارای بازدهی بالا و پیشران کشور تاکید کرد.

در نتیجه این اقدام، در آخرین روز معاملاتی هفته، بورس تهران جریان معاملاتی پرعرضه‌تری نسبت روزهای پیشین خود تجربه کرد.

کارشناسان بازار سهام انتظار دارند روند فروشندگان در بورس چهارشنبه، در آغاز هفته پایدار باقی بماند. با این وجود در نیمه دوم بازار ممکن است از قدرت فروشندگان کاسته شود و بازار روی ریل تعادل قرار گیرد.

از سوی دیگر اخبار مرتبط با تجدید ارزیابی نماد اخابر، این سهم را در مرکز توجه فعالان بازار قرار داده است. پالس خبری مثبتی که ممکن است نقش اصلی کاهش سنتیمنت منفی بازار روز شنبه لقب گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.