کد خبر : 17833
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 12:05

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه
رژیم صهیونیستی همچنان به حملات وحشیانه به مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه ادامه می‌دهد و به گفته منابع پزشکی تقریبا فعالیت همه بیمارستان‌های کودکان در غزه متوقف شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رژیم صهیونیستی در روز سی و پنجم تجاوز علیه نوار غزه، حملات هوایی جنون‌آمیز خود به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مناطق مسکونی را ادامه داده و همچنان به مخالفت‌های قاطع افکار عمومی جهانی و سازمان‌های مردم‌نهاد با جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین بی‌توجهی می‌کند.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفاء شهر غزه را هدف شدیدترین و وحشیانه‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

در این حملات که ساختمان کلینیک‌های سرپایی بیمارستان الشفاء را هدف قرار داد، چندین مجروح و بیمار فلسطینی به شهادت رسیدند.

مدیر بیمارستان الشفاء در مصاحبه با الجزیره گفت: رژیم اشغالگر از سحرگاه امروز تا کنون چهار بار بیمارستان الشفاء را هدف حملات هوایی قرار داده است. این رژیم اکنون جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را آغاز کرده است.

«محمد ابو سلیمه» افزود: اگر بیمارستان‌های غزه از چرخه خدمت‌رسانی خارج شوند، هزاران بیمار و مجروح جان خود را از دست خواهند داد. هیچ مکان امنی هم برای انتقال بیماران و مجروحان به آنجا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما در مرکز کلینیک‌های سرپایی که هدف حملات هوایی رژیم اشغالگر قرار گرفت، حالت‌های اورژانسی و آوارگان را پذیرش می‌کردیم.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه هم گفت: رژیم اشغالگر تلاش می‌کند تا همه بیمارستان‌های غزه را از خدمت‌رسانی خارج کند. جامعه جهانی باید تجاوزگری رژیم صهیونیستی را متوقف و به برای بیمارستان‌های غزه سوخت و تجهیزات ارسال کند.

ریخته شدن ۱۳ هزار بمب و ۳۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که ویرانی‌های ناشی از حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه بی‌سابقه است و در این حملات تا کنون ۴۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۵۰ درصد از خانه‌ها کاملاً نابود شده‌اند.

بر اساس گزارش این دفتر، رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۳۲ هزار تُن مواد منفجره و ۱۳ هزار بمب بر سر مردم غزه ریخته است. حجم خسارت‌های وارد شده به زیر ساخت‌های غزه نیز یک میلیارد دلار برآورد شده است.

محاصره بیمارستان الرنتیسی با تانک‌های رژیم صهیونیستی

تانک‌های رژیم صهیونیستی بیمارستان کودکان الرنتیسی در محله «النصر و العیون» شهر غزه را محاصره کردند و فعالیت این بیمارستان متوقف شده است. بیمارستان الرنتیسی تنها بیمارستان کودکان سرطانی در نوار غزه است.

همچنین در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه (آن روا) در منطقه «حی الرمال» در مرکز نوار غزه شماری شهید یا زخمی شدند. این مدرسه در مجاورت یک بیمارستان قرار دارد.

رزمندگان مقاومت فلسطین شهرک‌های اشغالی و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف موج جدید حملات موشکی و راکتی از نوار غزه قرار دادند.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم غزه، پایگاه نظامی رعیم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

پایگاه نظامی «رعیم» به «ستاد فرماندهی لشکر غزه» معروف است که یک یگان نظامی بزرگ متشکل از تمامی تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی در آن مستقر است و نزدیک پایگاه نیروهای زرهی قرار دارد. مأموریت اصلی پایگاه رعیم تأمین امنیت تمام مرزهای فلسطین اشغالی با مصر از شرق رفح تا منطقه السودانیه و شهرک «زکیم» در داخل اراضی اشغالی است.

هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در درگیری‌های زمینی غزه

درگیری‌های مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و نظامیان نفوذی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در منطقه «تل الهوی» در غرب شهر غزه همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در موج جدید درگیری‌های زمینی در نوار غزه یک نظامی اشغالگر به هلاکت رسیده است. به اذعان این رسانه‌ها، از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تقریباً ۲۵۰ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند که حال ۱۰۰ نفر آنها وخیم است.

متوقف شدن خدمت‌رسانی همه بیمارستان‌های کودکان در غزه

طی ساعات گذشته هواپیماهای رژیم اشغالگر صهیونیستی اکثر بیمارستان‌های نوار غزه را هدف قرار دادند. مدیر مجتمع پزشکی الشفاء در غزه اعلام کرد که تقریباً همه بیمارستان‌های کودکان در نوار غزه به طور کامل از خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

در دو جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بیش از ۱۰ غیرنظامی فلسطینی در دو منطقه «النادی» و «دوار الحلبی» به شهادت رسیدند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از آپارتمان‌های مسکونی مجتمع «روضه» روبروی بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.