کد خبر : 22336
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 8:11

پیش‌بینی بورس سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / دنده معکوس بازار سهام در سایه رکود معاملات

پیش‌بینی بورس سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / دنده معکوس بازار سهام در سایه رکود معاملات

سرمای زمستان در جسم بازار سرمایه رخنه کرده و نبود جریان نقدینگی، فعالان بازار را تحت فشار قرار داده است. نماگرهای تالار شیشه‌ای روز دوشنبه در حالی که بیش از سه چهارم نمادهای بازار منفی بودند، کاهشی اندک را تجربه کردند. با این وجود سرنوشت بازار در روز سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۳۹ درصد، معادل هشت هزار و ۲۰۵ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۹۱ هزار و ۸۹۸ واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰٫۶۸  درصدی (معادل پنج هزار و ۱۵ واحد)، تا پله ۷۳۴ هزار واحدی کاهش یافت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت ۰٫۸۴ درصدی، معادل ۲۱۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۶ هزار و ۶۴۰ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، چهار هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز میانی هفته را هم ۶٫۸ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آن‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس، خبر از خروج ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه

جو رکودی بازار سهام روندی فرسایشی به خود گرفته است. در این میان برخی از سهامداران فرسوده از سایه رکود و نبود پویایی در بازار، دست به فروش سهام خود می‌زنند.

اهالی تالار شیشه‌ای چشم‌انتظار آغاز حرکت دلار نیمایی در سطوح بالاتر از ۴۰ هزار تومان هستند. در صورتی که سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های بانک مرکزی در جهت افزایش قیمت دلار نیمایی صورت گیرد، جذابیت مدنظر فعالان بازار تامین خواهد شد.

در راستای پیش بینی بورس سه شنبه انتظار می‌رود جو رکودی بازار تداوم یابد و عمده نماد‌ها نزدیک به صفر تابلو قرار گیرند.

/تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.