کد خبر : 4464
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 15:27

بدون حضور در بانک ارز اربعین خود را دریافت کنید+جزئیات

بدون حضور در بانک ارز اربعین خود را دریافت کنید+جزئیات
امسال دولت به منظور تسهیل در نوبت دهی متقاضیان ارز اربعین شیوه غیر حضوری را نیز ایجاد کرده است که دیگر لازم نیست برای گرفتن نوبت به شعب بانک مراجعه کنید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ تأمین ارز ارزان قیمت یکی از دغدغه‌های زائران اربعین حسینی است، دولت سیزدهم امسال با برنامه منسجم و بهتری نسبت به سال‌های قبل ارز را تأمین کرده است و باعث شده تا این دغدغه مردم به خوبی رفع شود. یکی از نکات مثبت در ارائه ارز اربعین نیاز نبودن به تشکیل صف است به طوری که متقاضیان ارز دولتی با گرفتن نوبت از شعب منتخب بانک‌های اعلامی می‌توانند بدون ایجاد صف ارز اربعین خود را دریافت کنند.

نکته حائز اهمیت در این است که جدای از حضور در بانک‌های منتخب متقاضیانی که دنبال گرفتن ارز از بانک‌های ملی و صادرات هستند می‌توانند نوبت گرفتن ارز خود را به صورت غیر حضوری نیز دریافت کنند.

بانک ملی و بانک صادرات خرید ارز آنلاین اربعین را از طریق اپلیکیشن بله برای تمامی زائران فراهم کرده‌اند در واقع این سامانه به‌عنوان سامانه خرید ارز اربعین آنلاین برای کاربران عمل می‌کند و زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار را طریق این اپلیکیشن خریداری کنند.

این گزارش حاکی است برای گرفتن ارز ویژه اربعین به صورت غیر حضوری در اولین قدم باید اپلیکیشن بله را دانلود کنید. پس از دانلود اپلیکیشن بله و مراجعه به تب خدمات، گزینهٔ ارز اربعین را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینهٔ ارز اربعین مراحل زیر را طی کنید.

گزینهٔ «ارز اربعین» را انتخاب کنید و وارد صفحۀ «ارز اربعین» شوید. اطلاعات خود را که شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شمارۀ شناسنامه، کد ملی، کد پستی، شماره گذرنامه و تاریخ تولد را وارد کنید. بعد از زدن دکمۀ «تأیید و ادامه»، یک پیام به شما نمایش داده می‌شود، کد ثبت نام سماح را باید در این قسمت وارد کنید. اگر در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اید باید در ابتدا ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید و بعد به بخش «ارز اربعین» بازگردید و مراحل باقی مانده را تکمیل کنید. بعد از وارد کردن کد سماح، دکمۀ «تأیید و ادامه» را بزنید.

در گام بعدی تاریخ و شعبۀ بانکی برای دریافت ارز اربعین خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها شعب پرداخت ارز اربعین در این فهرست قرار دارند. میزان ارز مورد نظر خود را انتخاب و پرداخت کنید. بعد از پرداخت، با داشتن رسید که شامل شناسه فروش، تاریخ دریافت حضوری ارز اربعین است، در تاریخی که انتخاب کردید به شعبهٔ مربوطه مراجعه کنید و بدون معطلی ارز خود را دریافت کنید.

مهر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.