کد خبر : 8049
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 19:00

پول‌های آزاد شده ایران دوباره مسدود می‌شوند؟

پول‌های آزاد شده ایران دوباره مسدود می‌شوند؟

معاون حقوقی رئیس دولت درباره امکان مسدود شدن دوباره پول‌‌های آزاد شده ایران توضیح داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «ایالات متحده بر نحوه استفاده از پول های آزاد شده ایران نظارت دارد و اگر لازم باشد می تواند دوباره پول آزاد شده ایران را مسدود کند.» واکنش نشان داد.

او بیان کرد: درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، تفاهم شده و این تفاهم در حال اجراست و دلیلی برای اینکه این تفاهم اجرا نشود، وجود ندارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد: تقاضای اعمال اصل ۱۳۹ قانون اساسی را از مجلس کردیم و منتظریم که مجلس مجوز لازم را بدهد تا اقدامات حقوقی برای برخی از وجوهی که در خارج از کشور داریم را شروع کنیم.

دهقان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نقض این تفاهم از سوی طرف های مقابل وجود دارد؟ گفت: اگر نقض عهدی صورت بگیرد، نقض عهد است ولی تعهد و تفاهمی که صورت گرفته در مرحله عملیاتی است و طبق گزارش بانک مرکزی مسیر به خوبی در حال طی شدن است.

وی تأکید کرد: اقدامات حقوقی برای انتقال پول های آزاد شده به کشور فراهم شده است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

دهقان به برنامه دولت برای آزادسازی پول های بلوکه ایران در برخی از کشورها اشاره و اظهار کرد: تقاضای اعمال اصل ۱۳۹ قانون اساسی را از مجلس کردیم و منتظریم که مجلس مجوز لازم را بدهد تا اقدامات حقوقی برای برخی از وجوهی که در خارج از کشور داریم را شروع کنیم.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.