کد خبر : 17367
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 10:14

پوشش ۹۵ درصدی بیمه در کشور

پوشش ۹۵ درصدی بیمه در کشور
پوشش کامل بیمه سلامت برای ۹۵ درصد جمعیت کشور در مدت پنج سال اجرای برنامه هفتم توسعه هدفگذاری شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و ماده (۶۸) اصلاحی این لایحه به تصویب نمایندگان رسید.

طبق ماده (۶۸) اصلاحی، در اجرای بند(۱۲) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کمی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام می‌شود:

اقتصاد پرس

پیش از رای گیری سیدغنی نظری در مخالفت با ماده (۶۸) اظهار داشت: موضوع آموزش پزشکی به خصوص پزشکان متخصص باید مورد توجه قرار بگیرد در حالی که فقط در تهران پزشک متخصص به میزان قابل توجه وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: گاهی در برخی از شهرستان‌ها حتی یک پزشک متخصص وجود ندارد و بحث مربوط به پزشک خانواده پیش از این آزمایشی انجام شد که پاسخ درستی از آن دریافت نشد. همچنین موضوع مرگ و سکته افراد کمتر از ۵۵ سال نیز باید توسط نظام سلامت پیگیری شود که در این جدول دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به موضوع نظام ارجاع گفت: در این ماده باید به نظام ارجاع و بیمه‌های تکمیلی توجه شود که به درستی به آن پرداخته نشده است.

فتح الله توسلی در موافقت با ماده (۶۸) اظهار داشت: هرچند مشکلات کمبود دارو، پزشک و پرستار در شهرهای مختلف کشور وجود دارد ولی باید واقعیت‌ها را هم گفت.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس یادآور شد: دیوان محاسبات در بررسی برنامه ششم توسعه گفته بود که در ۷۶ حکمی که برای وزارت بهداشت در برنامه قبلی تعیین شده بود، بسیاری از آنها به ویژه در پوشش بیمه سلامت، رعایت سیاست جمعیت و شاخص‌های باروری و سلامت مادران به درستی محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اما ماده ۶۸ به تمام این شاخص‌ها توجه کرده که این پیش بینی‌ها امکان تحقق دارند.

در نهایت ماده ۶۸ با موافقت دولت و مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.