کد خبر : 3409
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 12:09

محمد مرندی تحلیلگر امور بین الملل و هسته‌ای:

مرندی: ایران به تمام دارایی‌های آزادشده دسترسی کامل دارد

مرندی: ایران به تمام دارایی‌های آزادشده دسترسی کامل دارد

محمد مرندی تحلیلگر امور بین الملل و هسته‌ای با رد برخی ادعا‌ها و شائبه‌ها در مورد فرایند تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن و آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که ایران به تمام دارایی‌های آزادشده دسترسی کامل و مستقیم دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مرندی پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: این ادعای نادرست، ساخته و پرداخته افراد ناخرسند و عصبانی است. ایران به تمام دارایی‌هایی آزادشده خودش دسترسی کامل و مستقیم دارد و هیچ شرکت قطری در این میان دخیل نیست.

وی افزود: بانک‌های ایرانی کنترل کامل [بر این دارایی‌ها]دارند و می‌توانند بدون هیچ محدودیتی خدمات و کالا خریداری کنند.

ساعاتی پیشتر برخی ناظران از جمله بارابارا اسلاوین کارشناس آمریکایی پنجشنبه شب در توئیتی مدعی شد: ایران می‌تواند سفارش غذا، دارو و شمار محدودی تجهیزات پزشکی را نزد بانکی در دوحه ثبت کند. بانک مذکور در دوحه نیز هزینه کالا‌ها را پرداخت می‌کند و شرکت‌های قطری آن‌ها را به ایران تحویل می‌دهند. ایران اصلا به منابع مالی دسترسی مستقیم ندارد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی خبر خروج زندانیان دو تابعیتی را از زندان اوین تهران در گفتگو با خبرنگار ایرنا تایید کرد و گفت: این خروج در چارچوب یک توافق با واسطه‌گری کشور ثالث صورت گرفته است تا طرفین ۵ زندانی مورد نظر را بطور متقابل آزاد کنند و مشمول بخشش قرار دهند.

به گزارش ایرنا، در اجرای این توافق، قرار است وجوه (پول‌های) توقیف‌شده ایران در کره جنوبی آزاد و به کشور قطر منتقل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.