کد خبر : 5720
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 14:47

چند توصیه جدی پلیس به زائران اربعین

چند توصیه جدی پلیس به زائران اربعین
رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا توصیه‌هایی را برای رفت و بازگشتی امن به سفر اربعین ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ محمد شریفی اظهارکرد:‌ برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده افراد فرصت طلب لازم است زائران اربعین توصیه‌های پلیس را مدنظر قرار دهند. در همین راستا لازم است که در طول مسیر پیاده روی اربعین از قبول هرگونه نوشیدنی و مواد غذایی از مراکز و افراد ناشناس و مشکوک خودداری کنند. همچنین توصیه می‌شود که زائران با تلفن همراه خود از صفحه گذرنامه خود و همراهان نزدیک عکس بگینرد تا چنانچه مدارک مربوط، مفقود یا مورد سرقت قرار گرفت بتوانند از اطلاعات ذخیره شده در گوشی بهره‌برداری کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا گفت: همچنین باید از توقف یا استراحت در اماکن خلوت و خارج از مسیرهای تعیین شده جدا خودداری شود و حتی الامکان در محل‌های مشخص شده و در کنار ایستگاه‌های امدادی و پلیس استراحت شود.

وی خاطرنشان کرد: رهاکردن تلفن همراه در هنگام شارژ در موکب‌ها و محل های استراحت با توجه به خستگی پیاده‌روی، احتمال سرقت آن را برای افراد فرصت طلب و سارق فراهم می‌کند. زائران باید از تلفن همراه در هنگام شارژ و سایر مدارک و وسایل همراه در هنگام استراحت مراقبت کنند.

شریفی با تاکید بر اینکه باید برای جابه‌جایی در نقاط مرزی از خودروها و اتوبوس های پیش‌بینی شده استفاده شود، خاطرنشان کرد: لازم است برای پارک خودرو حتما از پارکینگ‌های مجاز تعیین شده استفاده و از پارک خودرو در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر خلوت خودداری شود.

وی با بیان اینکه زائران نباید اشیاء قیمتی و دارایی‌های خود را در معرض دید افراد دیگر قرار دهند، تصریح کرد: از قراردادن اشیاء قیمتی، وجه نقد، کیف، اسناد و مدارک و خصوصا مدارک مالکیت خودرو در داخل خودرو بعد از پیاده شدن از اتومبیل خودداری شود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراج در پایان نیز گفت:‌لازم است زائران برای تهیه ارز مورد نیاز خود به بانک‌های مشخص شده و مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه کرده و از خرید آن در نقاط مرزی و دلالان ارزی جدا خودداری کنند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.