کد خبر : 19958
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 13:20

نقشه مرگبار ۲ سارق بیت‌ کوین برای سرقت ولت ۲۰ میلیاردی پسر جوان

نقشه مرگبار ۲ سارق بیت‌ کوین برای سرقت ولت ۲۰ میلیاردی پسر جوان

۲ مرد که متهم هستند در جریان سرقت بیت کوین پسر جوانی را کشته‌اند، در دادگاه یکدیگر را به عنوان قاتل معرفی کردند.

اقتصاد پرس؛ دو سارق آدمکش که برای سرقت ۲۰ میلیارد تومان بیت کوین و گرفتن ولت‌ها جوانی را شکنجه کرده و به قتل رسانده‌اند در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

به گزارش سایت جنایی، این قتل دردناک سال گذشته اتفاق افتاد. ابتدا مادر پسری جوان به نام مازیار به ماموران گزارش داد پسرش گم شده است. او گفت: پسرم از صبح تلفنش را جواب نمی‌دهد. به محل کارش نرفته و خبری از او نیست.

وقتی تحقیقات درباره مازیار شروع شد، پلیس پی برد او به اطرافیانش گفته با شخصی به نام عرفان قرار دارد. عرفان در بازجویی‌ها گفت: مدتهاست از مازیار خبر ندارم و اصلا نمی‌دانم کجاست. او سر قرار با من نیامد.

وقتی پلیس تلفن مازیار را ردزنی کرد، متوجه شد تلفن مازیار و عرفان در یک زمان و در یک منطقه در دماوند آنتن‌دهی داشته است.

به این ترتیب عرفان بازداشت شد. هرچند او سعی داشت سکوت کند؛ اما بعد از چند روز بالاخره اعتراف کرد و گفت عرفان را به خاطر بیت کوین به قتل رسانده است. او گفت بیت کوین‌ها ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشت  و برای اینکه بتواند ولت را به دست بیاورد، عرفان را به قتل رساند.

عرفان گفت: مدتها بود می‌دانستم مازیار سرمایه‌گذاری زیادی در رمز ارز کرده و ۲۰ میلیارد تومان ارزش این سرمایه‌گذاری است. به همین خاطر تصمیم گرفتم پسورد آن را به دست آوردم و رمزارز را سرقت کنم. روز حادثه او را به بهانه دیداری بیرون کشیدم. به اتفاق دوستم به نام فرزاد او را به باغی در دماوند بردیم. آنجا از او خواستیم ولت را به ما بدهد اما قبول نکرد و نداد. برای اینکه ولت را بگیریم چندین ساعت او را شکنجه کردیم. این شکنجه‌ها آنقدر سنگین بود که فکر می‌کردم می‌توانیم ولت را بگیریم اما مازیار مقاومت کرد. فرزاد که از دست مازیار عصبانی شده بود، شلیک کرد و او را کشت. ما جسد را دفن و فرار کردیم.

ماموران با توجه به این گفته‌ها فرزاد را بازداشت کردند و سپس به محل حادثه رفتند و جسد مازیار را کشف کردند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی آثار شکنجه و شلیک گلوله به سر این جوان مورد تایید قرار گرفت.

وقتی پرونده تکمیل شد، برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهمان  را خواند و فرزاد به اتهام مباشرت در قتل و عرفان به اتهام معاونت در قتل مورد بازخواست قرار گرفتند.

سپس اولیای دم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

وقتی نوبت به متهمان رسید آنها همدیگر را مقصر معرفی کردند و هر کدام دیگری را ضارب اصلی دانست.

فرزاد گفت: می‌دانستم ارزش بیت کوین‌های مازیار حدود ۲۰ میلیارد تومان است. به همین خاطر می‌خواستم ولت را از مازیار بگیرم اما او مقاومت کرد. من و عرفان او را کتک زدیم تا تسلیم شود. همان موقع عرفان برای اینکه مازیار را بترساند اسلحه را به سمتش نشانه رفت ولی یکباره  به او شلیک کرد. اتهام قتل را قبول ندارم. من مازیار را نکشتم.

وقتی عرفان روبه‌روی قضات ایستاد، گفت: تحت تاثیر حرف‌های وسوسه‌انگیز فرزاد قرار گرفتم و با او همراه شدم؛ اما در قتل هیچ دخالتی نداشتم. حتی اتهام معاونت را هم قبول ندارم چون قرار بر قتل نبود. نمی‌دانستم فرزاد با خودش اسلحه آورده است.  فرزاد قتل کرد. من از ترس برملا شدن این راز فقط کمک کردم که جسد را دفن کنیم.

بعد از گفته‌های متهم و وکلای آنها قضات شعبه ۱۳ برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.