کد خبر : 13852
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 10:48

همه ایرانیان دارای پرونده سلامت الکترونیکی می شوند

همه ایرانیان دارای پرونده سلامت الکترونیکی می شوند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که همه افراد کشور باید پرونده سلامت داشته باشند، گفت: امروز مهم ترین هدف در نظام سلامت، «سلامت خانواده »است که اجرای این برنامه باید به صورت صد در صد الکترونیک صورت گیرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهرام عین اللهی در هفتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع که دوشنبه ۲۴ مهر ماه در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینکه باید برخی دیدگاه ها در حوزه سلامت را تغییر دهیم اظهار داشت: متاسفانه دیدگاه بسیاری در کشور درمان محور است در صورتی که باید پیشگیری در اولویت باشد؛ همچنان که مقام معظم رهبری در بسیاری از بیانات خود بر اولویت قرار دادن پیشگیری تاکید فرموده اند.

وی با تاکید بر این که پیشگیری بسیار ارزان است و باید سیستم پیشگیری را تقویت کرد، افزود: باید تمامی افراد در کشور پرونده سلامت داشته باشند تا بر اساس این پرونده بتوان برای سلامت جامعه برنامه ریزی جامع داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که لازم است در حوزه سلامت، از نیروی متخصص بهره جست، اظهار داشت: سازمان ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید اطلاعات کاملی را در اختیار برنامه ریزان قرار دهند تا بتوان در حوزه سلامت برنامه ریزی شایسته ای داشت.

عین اللهی عنوان کرد : با همکاری دستگاه های مرتبط ، شاهد تحولاتی چشمگیر در حوزه سلامت خواهیم بود.

وی افزود: امروز مهم ترین هدف در نظام سلامت، ” سلامت خانواده ” است که اجرای این برنامه باید به صورت صد در صد الکترونیک صورت گیرد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.