کد خبر : 16734
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 20:03

مرگ یک نفر برای بازماندگانش چقدر هزینه دارد؟

مرگ یک نفر برای بازماندگانش چقدر هزینه دارد؟

هزینه شستشو، جابجایی جنازه از غسالخانه تا محل دفن، خرید ترمه، آمدن مداح، خود خاکسپاری و خورد و خوراک بستگان و دوستانی که آمده‌اند، هزینه‌های عجیب و سرسام‌آوری می‌شود که وقتی بدانید بهتر است دعا کنید نمیرید.

دیگر زمان اینکه بگوییم «می‌میرم راحت می‌شوم» گذشته است. حالا خوابیدن توی قبر هم پول می‌خواهد. مُردن هم گران شده است.

فیش هزینه‌های یک کفن و دفن ساده در یکی از ارزانترین بخش‌های بهشت زهرا در تهران نشان می‌دهد هزینه شستشوی متوفی ۴۰۰ هزار تومان، هزینه جا به جایی جسد از غسالخانه در بهشت زهرا تا محل قبر ۵۰۰ هزار تومان ناقابل! و  سنگ‌ کوچکی هم که به طور موقت روی قبر گذاشته می‌شود ۴۲۵ هزار تومان است. اما نکته مهم این است که هزینه‌ها به همین جا ختم نمی‌شود.

هزینه رسمی خرید قبر و کفن و دفن در بهشت زهرا در قطعات جدید حدود ۱۱ میلیون تومان است. قبر در قطعات قدیمی خیلی گران‌تر است، بین ۷۰ تا ۱۱۵ میلیون تومان! البته هزینه ناهار و پذیرایی را باید به آن اضافه کرد که ارتباطی با بهشت زهرا ندارد اما به هر حال بازماندگان باید آن را فراهم کنند. روی فیش گفته شده هر گونه پرداخت وجه بدون فیش خارج از ضوابط سازمان است. با این حال بعضی مراجعان می‌گویند از آنها هزینه‌های دیگری گرفته شده که گویا نظارتی بر آن نیست. مثلا در فیش بهشت زهرا ۴۰۰ هزار تومان هزینه مداحی دریافت شده اما گویا هزینه‌های دیگری هم به همین نام هنگام خاکسپاری دریافت می‌شود.

این گزارش را ببینید تا بیشتر بدانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.