کد خبر : 11333
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 9:18

قطار کنکور ۱۴۰۲ به ایستگاه آخر رسید

قطار کنکور ۱۴۰۲ به ایستگاه آخر رسید
یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب مرد بوده‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است و در چند روز آینده نتایج نهایی و اسامی پذیرفته‌شدگان از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

به طور کلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) مرد بوده‌اند.

عبد الرسول پور عباس، رئیس سازمان سنجش گفت: طبق آمار تفکیکی پنج گروه آزمایشی کنکور، داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر بودند که ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر آن‌ها مرد و مابقی زن بودند؛ به عبارتی مردان ۶۵ درصد متقاضیان صندلی‌های گروه آزمایشی فنی، مهندسی و ریاضی بوده‌اند.

پنج گروه آزمایشی کنکور

او ادامه داد: ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آن‌ها زن و مابقی مرد بوده‌اند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶ درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی بوده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

در گروه آزمایشی هنر ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آن‌ها زن بودند و به عبارت دیگر زنان ۷۴ درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آن‌ها زن بودند و صرفا ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد.

انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از زمان شروع انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری امسال، بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب اقدام به انتخاب رشته کرده اند. انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت جداگانه انجام شده است و شامل این آمار نیست.

به گفته کریمیان، یک میلیون و ۶۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در ۵ گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس‌های بین الملل و دانشگاه فرهنگیان شده بودند.

وی افزود: سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ به تدریج برای گروه‌های آزمایشی مختلف در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش فعال شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.