کد خبر : 21007
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402 - 12:23

وقتی جان مردم پشیزی نمی‌ارزد! /خودروسازان ورق چینی با کیفیت پایین برای بدنه خودرو وارد می‌کنند

وقتی جان مردم پشیزی نمی‌ارزد! /خودروسازان ورق چینی با کیفیت پایین برای بدنه خودرو وارد می‌کنند

روزنامه جوان نوشت: شنیده‌ها حاکی است خودروسازان بخش زیادی از ورق مصرفی در بدنه خودرو‌ها را به جای خرید از فولاد تولیدی داخل، از چین وارد می‌کنند. فعالان بازار دلیل افت کیفیت بدنه خودرو‌های جدید مانند «تارا» را استفاده از ورق‌های چینی وارداتی می‌دانند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه جوان از ورود ورقه بدنه خودروها با کیفیت پایین از چین خبر داده است.

احتمالاً شما هم فیلم‌های منتشرشده درباره ورقه بدنه برخی خودرو‌ها را در فضای مجازی دیده‌اید. یک نفر «در و کاپوت» خودرو را فشار می‌دهد و بدنه خودرو بیش از حد معمول فرو می‌رود. این فیلم‌ها ماه‌هاست دست‌به‌دست می‌شود، اما پاسخ دقیق و روشنی از سوی خودروسازان منتشر نشده است. شنیده‌ها حاکی است خودروسازان در کنار قطعاتی که از چین وارد می‌کنند، ماه‌هاست ورق مورد نیاز بدنه خودرو‌ها را نیز وارد می‌کنند، احتمالاً کاهش کیفیت بدنه خودرو‌ها نیز به همین دلیل است. شنیده‌ها حاکی است خودروسازان بخش زیادی از ورق مصرفی در بدنه خودرو‌ها را به جای خرید از فولاد تولیدی داخل، از چین وارد می‌کنند. فعالان بازار دلیل افت کیفیت بدنه خودرو‌های جدید مانند «تارا» را استفاده از ورق‌های چینی وارداتی می‌دانند.

این روزنامه افزوده است: به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی از شفافیت درباره جنس فولاد به کار رفته در بدنه خودروها، هراس دارند، در غیر این صورت به سؤال اساسی افکار عمومی و همچنین اظهارات رئیس پلیس راهور پاسخ می‌دادند، البته به این ابهام نیز باید پاسخ دهند که آیا صحیح است برای کاهش قیمت تمام‌شده خودرو، به فولادساز‌های داخلی می‌گویند فولاد با قطر ضعیف‌تر ارسال کنید؟ سؤال ابتدایی درباره واردات فولاد از چین نیز به قوت خود باقی است و باید روشنگری کنند! در هر صورت افکار عمومی انتظار دارند حال که قانون واردات خودرو‌های نو و دست‌دوم به معنای واقعی عملیاتی نشده است و مردم به ناچار باید خودرو‌های داخلی سوار شوند، حداقل درباره کیفیت بدنه و فنی خودرو‌های ساخت داخل شفاف‌سازی صورت گیرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.