کد خبر : 14003
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 19:20

وضعیت بازار جهانی ارز ۱۰ روز پس از جنگ/ ین به تماشای بازار مشغول است!

وضعیت بازار جهانی ارز ۱۰ روز پس از جنگ/ ین به تماشای بازار مشغول است!

پس از آن که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه وعده داد که حماس را در حالی که نیروهایش برای حرکت به نوار غزه آماده می‌شوند، «ویران کند». شیکل اسرائیل به کمترین میزان در بیش از هشت سال گذشته یعنی ۳٫۹۹ در هر دلار سقوط کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بازار جهانی ارز در این ۱۰ روز اتفاقات مختلفی را تجربه کرد. شاخص دلار ۰٫۰۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶٫۴۷ رسید، اما نزدیک به بالاترین حد خود در روز جمعه باقی ماند و سرمایه‌گذاران نیز منتظر شنیدن سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر این هفته برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز نرخ بهره آمریکا هستند.

به نقل از رویترز، ینس پیتر سورنسن، تحلیلگر ارشد Danske Bank، گفت: «درگیری بین اسرائیل و حماس ادامه دارد و این موضوع می‌تواند موجب بی‌ثباتی جریان‌های سنتی بازارهای مالی شود. در واقع سیاستگذاران در حوزه ارز باید سیاست بلندمدت‌تری را در پیش می‌گرفتند.»

پس از آن که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه وعده داد که حماس را در حالی که نیروهایش برای حرکت به نوار غزه آماده می‌شوند، «ویران کند». شیکل اسرائیل به کمترین میزان در بیش از هشت سال گذشته یعنی ۳٫۹۹ در هر دلار سقوط کرد.

از زمانی که حماس در ۷ اکتبر به شهرهای اسرائیل حمله کرد، شیکل در برابر دلار بیش از چهار درصد کاهش یافت.

برای یورو و پوند که در روز جمعه در برابر دلار به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود رسیدند، یک دوره استراحت وجود داشت. یورو آخرین بار با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱٫۰۵۲۳۳ دلار رسید. پوند با ۰٫۱۵ درصد افزایش به ۱٫۲۱۶۳ دلار رسید.
بازار ارز اروپا تحت تاثیر انتخابات

زلوتی لهستان در برابر یورو به بالاترین میزان خود در ۲ ماه گذشته رسید؛ ۴٫۴۷۷۵ به ازای هر دلار.

به نظر می‌رسد که ملی‌گرایان حاکم در بزرگترین اقتصاد نوظهور اروپا اکثریت پارلمانی خود را در مهم‌ترین انتخابات این کشور در دهه‌های اخیر در روز یکشنبه از دست داده‌اند و این موضوع به طور بالقوه راه را برای احزاب مخالف برای به دست گرفتن قدرت باز می‌کند.

لوکاژ یانچک، تحلیلگر Erste Group در لهستان، اولین واکنش‌ها در بازارها را مثبت خواند.

«این وضعیت تلاطم بازار ارز را نشان می‌دهد، جایی که زلوتی لهستان در حال تقویت است و به نظر می‌رسد آنچه سرمایه‌گذاران ممکن است تصور کنند این است که دولت بالقوه نگرش بازتری نسبت به اتحادیه اروپا خواهد داشت.»

در همین حال، حزب راست میانه ملی نیوزیلند به رهبری کریستوفر لوکسون پس از انتخابات سراسری روز شنبه با حزب ائتلاف مورد نظر خود ACT، دولت جدیدی تشکیل خواهد داد. دلار نیوزیلند با ۰٫۷۱ درصد افزایش به ۰٫۵۹۲۶ دلار رسید.
ین به تماشای بازار ارز مشغول است!

ین در ۱۴۹٫۵۳ در هر دلار ثابت بود، نزدیک به سطح حساس ۱۵۰٫ برخی از معامله‌گران پتانسیل بیشتری را برای مقامات ژاپنی برای مداخله در بازار برای حمایت از ین در صورت تضعیف آن از این سطح می‌بینند.

به گفته تحلیلگران، معاملات حمل‌ونقلی که توسط ین تامین می‌شود، می‌تواند بزرگترین آسیب را از تشدید بیشتر جنگ اسرائیل ببیند، زیرا سرمایه‌گذاران جهانی که ماه‌هاست ین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند، آن را به عنوان یک پناهگاه ارزی می‌خرند.

جیمز مالکوم، رئیس استراتژی بازار فارکس در UBS در لندن گفت: «بدیهی است که جنگ تورم‌زاست، رشد را مختل و دارایی‌های پرخطر را تهدید می‌کند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.