کد خبر : 13911
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 13:16

در حاشیه جلسه دولت؛

وزیر نفت: اتصال کارت بانکی به کارت سوخت قطعی نیست

وزیر نفت: اتصال کارت بانکی به کارت سوخت قطعی نیست
وزیر نفت اتصال کارت بانکی به کارت سوخت را موضوعی در حال مطالعه‌ و غیر قطعی دانست و گفت: در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جواد اوجی وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بنزین سوپر داریم ولی کم است. در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم.

وی افزود: درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال مطالعه‌ هستیم و این موضوع هنوز قطعی نیست.

وزیر نفت بیان داشت: براساس افزایش تولید گاز، برای اولین بار سقف روزانه گاز به نیروگاه‌ها از همه سال‌ها بالاتر بوده است و آن ۳۶ میلیون مترمکعب در روز یعنی – معادل نزدیک ۲۰ میلیون لیتر- فرآورده‌های سوخت مایع آزاد بوده است.

اوجی با بیان اینکه همچنین روزی ۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع جزء و عمده داده‌ شده است، یادآورشد: درخصوص صنایع عمده نیز روزی ۱۶۴ میلیون مترمکعب امسال گازرسانی انجام شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین در بحث آلاینده‌ها روزی ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع و روزی ۳۶ میلیون مترمکعب به نیروگاه‌ها انجام شده و این برنامه ریزی از ابتدای سال جاری تاکنون در وزارت نفت انجام شده و به نتیجه رسیده است.

وزیر نفت درباره کیفی‌سازی سوخت خودروها نیز گفت: از بدو شروع به کار در این دولت، کیفی‌سازی محصولات یا فرآورده‌های نفتی در همه پالایشگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم.

اوجی خاطرنشان کرد: کمتر از یک ماه پیش پالایشگاه اصفهان با حضور آیت‌الله رئیسی راه اندازی شد که با بهره برداری از این طرح روزانه ۲۰ میلیون نفت و گاز یورو ۵ تولید شده است و در شازند و پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم تولیدات فراورده‌های نفتی یورو ۵ است که به‌زودی بهره برداری می شود.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.