کد خبر : 10344
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 8:31

وزیر صمت: خودروسازان دیگر صابونِ رانت به شکم نزنند! خبری نیست!

وزیر صمت: خودروسازان دیگر صابونِ رانت به شکم نزنند! خبری نیست!

وزیر صمت گفت: چرا باید به خودروسازها رانت دهیم و بعد قیمت آن‌ها را کنترل کنیم. دیگر هیچ رانتی در کار نیست باید روی پای خودشان بایستند. فقط بخاطر جبران وضعیت جهانی تعرفه در نظر می‌گیریم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عباس علی آبادی، وزیر صمت در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان سخنرانی کرد.

بخش‌های مهم سخنرانی او را در ادامه می‌خوانید:

اقتصاد بزرگ و قوی در گروی بنگاه‌های بزرگ است. مدتی شعاری تحت عنوان کوچک‌سازی قشنگ است، مطرح شد، اما شرکت‌های کوچک باید در کنار شرکت‌های بزرگ باشند. چراکه شرکت‌های بزرگ توان تحقیق و توسعه، بازاریابی، بهبود کیفیت و توسعه بازار را دارند.
قطعی برق صنایع در زمان محدودیت تامین برق با قانون در تناقض است. تولید صادرات محور، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری با رتبه بندی شرکت‌ها، کاهش ارزبری و عدم خام فروشی، اصلاح نظام قیمت گذاری دستوری، ایجاد ثبات در فضای کسب و کار، بازبینی سازوکارهای مدیریت و بازرسی و تهعد به محیط زیست نیز از جمله جهت‌گیری های وزارت صمت در سیاست‌گذاری است.
چرا باید به خودروسازها رانت دهیم و بعد قیمت آن‌ها را کنترل کنیم. دیگر هیچ رانتی در کار نیست باید روی پای خودشان بایستند. فقط بخاطر جبران وضعیت جهانی تعرفه در نظر می‌گیریم.
شرکت‌های دانش بنیان باید نیازهای کشور را برطرف کنند و برای مشکلات طرح ارائه کنند. در این بخش باید به این نکته توجه کنیم که خودروهای برقی خودروهای امروز هستند، نه آینده. خودروی آینده خودران‌ها هستند و به زودی خودروی برقی تبدیل به خودروی گذشته می‌شود.
از طرف دیگر راه حل دیگری برای حل مشکل بنزین نیست، چراکه سالانه دو میلیون خودرو اضافه می‌شود که روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند. در حال حاضر روزانه ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون لیتر گازوئیل و بنزین معادل ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون دلار روزانه می‌سوزد که می‌شود با استفاده از انرژی برقی آن را کاهش داد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.