کد خبر : 5239
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 16:16

وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در تهران

وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در تهران
اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان طی پنج روز آینده را آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که امروز و فردا (به ویژه بعدازظهر امروز) در ارتفاعات با افزایش ابر گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود. عمده بارش در ارتفاعات شمال شرق مورد انتظار است.

همچنین عصر امروز و از یکشنبه شب تا روز دوشنبه (۱۲ و ۱۳ شهریور)، در نیمه جنوبی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش موقتی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به هشدار زرد که هشتم شهریورماه منتشر شد، آبگرفتگی و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نواحی شمال شرق و ارتفاعات برای امروز دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۱ شهریور) صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۲ شهریور) صاف از بعدازظهر افزایش باد اواخر وقت وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.