کد خبر : 12780
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 14:19

روزنامه همشهری:

ورود وزیر صمت به قیمت‌گذاری خودرو اشتباه محض است

ورود وزیر صمت به قیمت‌گذاری خودرو اشتباه محض است

روزنامه همشهری نوشت: اظهارنظر وزیر صمت نشان می‌دهد که سیاستگذار و مجری سیاست‌های صنعتی کشور می‌خواهد در قامت قیمت‌گذار ظاهر شود که البته خطای بزرگی است و به پاشنه آشیل وزیر تبدیل خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه همشهری به دخالت وزیر صمت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو نقد وارد کرده است.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تصمیمات مربوط به قیمت‌گذاری خودرو باید در عهده وزیر صمت باشد، اما هم‌اکنون نهادهای مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمی‌دهند. این اظهارنظر نشان می‌دهد که سیاستگذار و مجری سیاست‌های صنعتی کشور می‌خواهد در قامت قیمت‌گذار ظاهر شود که البته خطای بزرگی است و به پاشنه آشیل وزیر تبدیل خواهد شد زیرا اصولا مداخله دولت و وزرا در بازار و دستکاری قیمت‌ها جواب نداده و نخواهد داد.

روزنامه همشهری نوشته است: چندسالی است که بازار خودرو در نتیجه مداخله نهادهای قیمت‌گذار در دست‌انداز افتاده و راه برون‌رفت از بن‌بست ایجاد شده، جابه‌جایی نهادهای قیمت‌گذار نیست بلکه باید همه به جای تعیین قیمت، دنبال شفافیت و رقابت در بازار باشند و قیمت را به بازار بسپارند. از این جهت بهتر است که عباس علی‌آبادی در مقام راهبر سیاست‌های صنعتی، در جست‌وجوی راهی جهت رفع انحصار و برداشتن موانع باشد تا قیمت‌گذاری. غیراین راهی متصور نمی‌توان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.