کد خبر : 9677
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 13:44

واردات روزانه ۲۵۰ تن گوشت قرمز تا ۵ ماه آینده به کشور

واردات روزانه ۲۵۰ تن گوشت قرمز تا ۵ ماه آینده به کشور
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار گفت:روزانه ۲۵۰ تن گوشت قرمز تا ۵ ماه آینده وارد می‌شود تا قیمت گوشت گوسفندی در بازار به نرخی در محدوده ۳۱۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان کاهش یابد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار اظهار داشت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۳۰ تن گوشت گوسفندی و حدود ۶۰ تا ۷۰ تن گوشت گوساله گرم  و در مجموع روزانه حدود ۱۸۰ تا ۱۹۰ تن گوشت قرمز برای تنظیم بازار این محصول به کشور وارد می شود.

وی افزود: واردات گوشت قرمز ادامه خواهد داشت و تا ۲۵۰ تن در روز خواهد رسید و میزان واردات به ویژه در بخش گوشت گوساله افزایش خواهد داشت.

گوشت های تنظیم بازاری کجا عرضه می‌شود؟

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار ادامه داد:گوشت های تنظیم بازار در میدان بهمن، میادین میوه و تره و فروشگاههای زنجیره ای که قابلیت نظارت در آنها بیشتر است، عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: گوشت های تنظیم بازار به وفور و از صبح تا شب در این مراکز عرضه می شود و برای تهیه این محصولات صف یا مشکلی وجود ندارد.

گوشت گوسفندی ۵۰ هزار تومان ارزان شد

پیمان پاک گفت: با عرضه گوشت های تنظیم بازاری، قیمت گوشت های غیر تنظیم بازاری نیز حدود ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است به طوری که هر کیلوگرم گوشت لاشه گوسفندی در محدوده ۳۹۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی اظهار داشت: به دنبال آن هستیم با افزایش عرضه گوشت در بازار قیمت لاشه گوشت گوسفندی به ۳۱۰ تا ۳۶۰ هزار تومان کاهش یابد؛ البته این کاهش قیمت به حدی خواهد بود که تولید همچنان برای تولید کننده اقتصادی باشد و واردات نباید آسیبی به تولید وارد کند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار ادامه داد: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی مناسبی برای افزایش پروار دام در کشور و تولید قرار دادی این محصول در دستور کار دارد.

واردات تا کاهش قیمت گوشت گوسفندی به ۳۱۰ هزار تومان ادامه دارد

وی اظهار داشت: در مدت ۴ تا ۵ ماه آینده تا قیمت گوشت قرمز در کشور تنظیم شود واردات ادامه خواهد داشت و بعد از این مدت نیز گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی تامین می شود تا نگرانی برای محصولات پروتئینی برای مردم وجود نداشته باشد.

پیمان پاک با اشاره به قیمت مصوب گوشت های تنظیم بازاری گفت: در میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به صورت شقه ای ۲۸۲ هزار تومان و در فروشگاه های زنجیره ای هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه ای به صورت بسته بدی شده ۳۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود که این محصول به صورت ران، سردست و گردن با کمی تغییر به قیمت مصوب خود به فروش می رسد.

گوشت های تنظیم بازاری از کجا تامین می‌شود؟

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: گوشت های وارداتی از استرالیا، کشور‌های آسیای میانه از جمله مغولستان و کنیا و بسیار با کیفیت و با نظارت های بهداشتی و شرعی کامل وارد می شود در کنار گوشت های وارداتی بخشی از گوشت های تنظیم بازاری نیز از محل تولید داخل تامین شده است.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.