کد خبر : 12454
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 13:30

اخبار جدید از واردات و نحوه توزیع فوری شیرخشک

اخبار جدید از واردات و نحوه توزیع فوری شیرخشک
مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از واردات محموله‌های شیرخشک به صورت فوریتی در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: برنامه توزیع شیرخشک مورد نیاز هر استان‌ بر اساس الگوی مصرف و میزان موالید سال جاری بازنگری می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ منوچهر دادگرنژاد در خصوص تامین شیرخشک‌ رگولار (عادی) اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی از لحاظ تامین شیرخشک وجود ندارد و با توجه به تامین این فرآورده از مسیر تولید داخل و واردات، به‌زودی نیاز بازار مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: تولیدکنندگان شیرخشک با تمام ظرفیت در حال تامین بازار هستند و تولیدات آن‌ها روزانه در کشور توزیع می‌شود و محموله‌های شیر خشک وارداتی به صورت فوریتی حمل و ظرف هفته‌های پیش رو وارد کشور خواهد شد.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: برنامه توزیع شیرخشک مورد نیاز هر استان‌ بر اساس الگوی مصرف سال ۱۴۰۱ ، میزان موالید سال جاری و نیاز تعیین و به صورت ماهانه بازنگری می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی ما تامین شیرخشک مورد نیاز کشور، روان شدن فرآیند توزیع و البته مقابله با قاچاق این فرآورده مهم غذایی است.

پیش از این نیز رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفته بود که ظرفیت تولید شیرخشک در کشور، دو برابر نیاز داخلی است اما به‌دلیل مصرف غیرمنطقی و قاچاق، این محصول دچار کمبود شده است. روز گذشته نیز مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از عرضه شیرخشک‌های عادی با کد ملی در داروخانه‌ها از ۲۰ مهرماه خبر داده بود که این اقدام در راستای شفاف‌سازی توزیع این محصول و مقابله با قاچاق آن صورت خواهد گرفت.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.