کد خبر : 538
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 - 5:51

هنوز همّ و غمّ لازم در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

هنوز همّ و غمّ لازم در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز همّ و غمّ لازم در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

اقتصاد پرس:  احمد آریایی‌نژاد با تاکید بر لزوم تولید محصولات استراتژیک در کشور، از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را پیشرفت در علم و تجاری‌سازی آن عنوان کرد، اظهار کرد: ناچار هستیم با دنیا مبادله و ارتباطات تجاری بیشتری داشته و سعی کنیم در هر دوره‌ای، با شیوه‌های تحریم آسیبی متوجه کشور نشود و در راستای تولید محصولات استراتژیک تلاش مضاعفی داشته باشیم که این اقدامات به زمان و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

وی با اشاره به معنای اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: آنچه ما را از وابستگی و ضعف در مقابل بیگانگان و دشمنان کشور نجات می‌دهد، اقتصاد مقاومتی است.

آریایی‌نژاد با تاکید بر اینکه کشور ما نباید در هیچ محصولی به کشورهای دیگر نیازمند باشد، گفت: اگر این نیازمندی باشد کشورهای دیگر می‌توانند با وحدت و همراهی با دنیای استکبار ضربه بزرگی به ایران بزنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید سعی کنیم در چند محصول صنعت در دنیا سرآمد و هم‌تراز شده و مبادله داشته باشیم.

وی در بخش دیگری همچنین با تاکید بر گسترش فرهنگ استفاده از محصولات داخلی برای تحقق شعار سال، تصریح کرد: کشور باید مشکل خود را در زمینه بی‌کیفیتی محصولات برطرف سازد که این اقدام نیازمند عزم جدی است.

آریایی‌نژاد عنوان کرد: همه ما باید با جهاد مدیریتی و مدیریت جهادی فعالیت کرده و با استفاده از نعمت خدادادی و ابتکارات وضعیت کشور را به سمت مطلوب‌تری سوق دهیم که این اقدامات با استفاده از جوانان با استعداد و توانمند کشور شدنی است.

وی با تاکید بر رها شدن کشور از وابستگی، تصریح کرد: باید در عرصه‌های مختلف تلاش شود تا از وابستگی‌ها رهایی یافته و مشکلات موجود را برطرف سازیم که از جمله می‌توان به رهایی از وابستگی در زمینه بهداشت و درمان و تولید داروهای گیاهی و سنتی اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان همدان زیرساخت‌های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد، گفت: حدود ۵۰ سال گذشته، اقتصاد در استان از جمله در زمینه محصولات کشاورزی و صنعتی مستقل بود و در حال حاضر نیز مساله گردشگری یکی از زمینه‌های مثبتی است که در استان وجود دارد.

وی یکی از دلایل مهم نامگذاری امسال با نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” را عملی نشدن بسیاری از شعارها عنوان و اظهار کرد: زمانی‌که یک شعار در آن سال، محقق نشود باعث شده که مقام معظم رهبری آن شعار را به صورت مجدد تکرار کنند به طوری که طی چند سال اخیر بیشتر شعارهای سال، در زمینه اقتصاد بوده اما متاسفانه هنوز همّ و غمّ لازم وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.