کد خبر : 9702
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 15:06

خبر مهم برای هنرمندان متقاضی مسکن در شهر جدید پرند

خبر مهم برای هنرمندان متقاضی مسکن در شهر جدید پرند
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن هنرمندان که دارای فرزند هستند، فراهم شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق با اعلام این خبر گفت: در خرداد ماه سال جاری با دستور ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با پیگیری های انجام شده امکان ثبت نام اعضای صندوق اعتباری هنر در طرح نهضت ملی مسکن طی توافق صندوق با وزارت راه و شهرسازی فراهم شد و براساس فراخوان و اطلاع رسانی های انجام شده قریب به ۸ هزار نفر از اعضای تحت پوشش صندوق هنر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند. ۵ هزار نفر از افراد واجد شرایط در سراسر کشور شناخته شدند که از این تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ نفر را هنرمندان ساکن استان تهران تشکیل می دهند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: پس از شناسایی هنرمندان واجد شرایط، در مرحله اول، فرآیند تشکیل پرونده برای ۵۷۰ هنرمند متقاضی مسکن هنرمندان ساکن تهران با اولویت افراد متأهل دارای فرزند آغاز شده است و با ارسال پیامک به این گروه از اعضا، اطلاع رسانی لازم نیز صورت گرفته است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده بین صندوق اعتباری هنر، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در یکی از مناسب ترین نقاط شهر جدید پرند ، قطعه زمینی برای ساخت بخشی از مسکن هنرمندان در نظر گرفته شده است که در روزهای آتی با تکمیل پرونده اولین گروه هنرمندان معرفی شده شامل ۵۷۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری دارای فرزند ساکن تهران، کلنگ ساخت مسکن هنرمندان و ایجاد شهر هنر توسط وزرای محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی به زمین زده خواهد شد.

پوراحمدی در ادامه افزود: از آنجا که براساس ضوابط و مقررات وزارت راه و شهرسازی بخشی از مراحل فرایند تکمیل پرونده در دفاتر اسناد رسمی طی می شود با برنامه ریزی و هماهنگی به عمل آمده نزدیکترین دفتر اسناد رسمی به محل صندوق اعتباری هنر برای این موضوع در نظر گرفته شده است و با هدف حمایت از اعضای صندوق، هزینه دفترخانه شامل تعهد نامه و ضمانت نامه مجموعاً به مبلغ ۶۱۶ هزار تومان توسط صندوق برای هر نفر پرداخت می شود.

وی در پایان گفت: ۵۷۰ نفر از اعضایی که پیامک دریافت کرده اند، مطابق با برنامه زمانی اعلام شده با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای تشکیل و تکمیل پرونده خود به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در پایان تصریح کرد: به تدریج و بر اساس برنامه زمانبندی برای سایر گروه ها و هنرمندان واجد شرایط ثبت نام شده در تهران و سایر استان‌ها پیامک ارسال خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.