کد خبر : 12822
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 18:12

امضای تفاهم نامه مطالعاتی ایران و روسیه در حوزه انرژی

امضای تفاهم نامه مطالعاتی ایران و روسیه در حوزه انرژی
مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و بنیاد «روس‌کنگرس» در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» در مسکو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و بنیاد «روس‌کنگرس» بعدازظهر امروز (پنجشنبه، ۲۰ مهرماه) در حاشیه مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» به امضای محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و الکساندر استوگلف، مدیرعامل بنیاد «روس‌کنگرس» رسید.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در حاشیه این مراسم اعلام کرد که بنا بر تفاهم‌نامه امضا شده با بنیاد روس‌کنگرس، این دو نهاد مطالعاتی و پژوهشی، طرح‌های پیشنهادی برای همکاری ایران و روسیه در حوزه انرژی را در گام نخست، از نظر اجرایی و مفید بودن بررسی و اعلام نظر می‌کنند.

جوکار یادآور شد: شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها، فرصت تاریخی را برای همکاری ایران و روسیه و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر با هدف تأمین نیازهای صنعت نفت و گاز فراهم کرده است.

افزایش تبادلات انرژی ایران و روسیه

وی گفت:‌ با امضای تفاهم‌نامه این مؤسسه و بنیاد «روس کنگرس»، اتاق فکری برای همکاری‌ها و نیز پیگیری زمینه‌های همکاری دوجانبه شکل خواهد گرفت.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی افزود: بنا بر مفاد این تفاهم‌نامه، این مؤسسه و بنیاد «روس‌کنگرس» با تعامل دو جانبه از روی کاغذ ماندن طرح‌های مؤثر در راستای افزایش تبادلات انرژی ایران و روسیه جلوگیری و راهکارهای عملیاتی برای تحقق آنها را پیشنهاد خواهند داد.

بر پایه این گزارش، مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به عنوان کانون پژوهش‌های راهبردی وزارت نفت شناخته شده و وظیفه مدیریت و برون‌سپاری و تجمیع دانش پروژه‌های راهبردی را عهده‌دار است.

مجمع بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» که روز چهارشنبه (۱۹ مهرماه) با سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو گشایش یافت، روز پنجشنبه میزبان نشستی تخصصی با حضور جواد اوجی، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و برخی مقام‌های ارشد کشورهای صادرکننده نفت با موضوع آینده بازار انرژی نیز بود.

منبع: ایسنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.