کد خبر : 6378
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 20:38

هشدار هواشناسی، احتمال وقوع تند باد لحظه ای در تهران

هشدار هواشناسی، احتمال وقوع تند باد لحظه ای در تهران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال وقوع تند باد لحظه ای در این استان هشدار داد و گفت: شهروندان نسبت به استحکام سازه های موقت و سست و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حامد یزدی مهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: همزمان با حضور گسترده و باشکوه مردم ولایی استان تهران در تجمع عظیم جاماندگان اربعین، امروز شاهد ارائه خدمات دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در استان تهران بودیم که خوشبختانه این مراسم تاکنون در امنیت و سلامت کامل برگزار شده است.

وی در ادامه از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد. عنوان داشت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از بعد از ظهر فردا پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه تا روز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه شاهد ناپایداری همرفتی خواهیم بود. در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرق گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی نیمه جنوبی استان برای فردا ۱۶ و پس فردا ۱۷ شهریور ماه با گاهی وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش موقت گردوخاک همراه خواهد بود. گفت: از ساکنین این مناطق می خواهیم احتیاط لازم را با توجه به احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات داشته باشند و نسبت به ایمن سازی این اجسام اطمینان لازم را کسب کنند.

احتمال وقوع تندباد لحظه ای طی ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه

وی در ادامه بیان داشت: در زمان وقوع باد شدید احتمال خسارت به سازه های موقت و سست وجود دارد. لذا مثل همیشه توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان این است که ذینفعان از استحکام سازه ها و تابلوهای تبلیغاتی مطمئن شوند تا خدایی ناکرده با حوادث ناگوار روبرو نشویم.

یزدی مهر در خصوص پارک خودرو در کنار و زیر درختان کهنسال و خشک نیز هشدار داد. گفت: از مردم عزیز می خواهیم توصیه های مدیریت بحران در این خصوص را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به احتمال وقوع تندباد لحظه ای طی ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه نیز اشاره کرد. افزود: طبق پیش بینی هواشناسی در استان تهران به ویژه نواحی جنوب و جنوب غرب احتمال وقوع این پدیده وجود دارد.

یزدی مهر با تاکید بر ضرورت آمادگی همه جانبه دستگاه‌های ذیل مدیریت بحران به واسطه انجام مانورهای مختلف اظهار داشت: ابلاغ صدور هشدار برای تمام دستگاه‌های تابعه انجام شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.