کد خبر : 17216
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 12:26

هواشناسی امروز دوشنبه ۱۵ آبان؛

هشدار نارنجی هواشناسی برای این ۵ استان

هشدار نارنجی هواشناسی برای این ۵ استان
سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی مناطق کشور طی امروز تا جمعه خبر داد و برای ۵ استان هشدار آب‌گرفتگی‌ معابر و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در مناطقی از خراسان جنوبی، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور جو نسبتاً آران و پایداری مستقر است.

فردا با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان،‌ مازندران،‌گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش باران روی می‌دهد، بارندگی‌ها طی این روز در گلستان شدید خواهد بود.

روز چهارشنبه بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد و در این روز وزش باد در نوار شرقی افزایش یافته و علاوه بر آن در نیمه شرقی خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران انتظار می‌رود. پنجشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و اواخر وقت ابرناکی و وزش باد شمالی در سواحل غربی دریای خزر آغاز می‌شود.

روز جمعه در شرق اردبیل و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی بار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما روی داده و دریای خزر مواج می‌شود.

روز چهارشنبه در شرق کشور وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوخاک محتمل است، ضمن این‌که طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس و دریای خزر نیز از بعدازظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه مواج می‌شود.

توصیف هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه‌های بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۵

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۵: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب ، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.