کد خبر : 3539
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 11:46

نماینده مجلس: هیچ نوع افزایش قیمت بنزینی در سال ۱۴۰۲ نخواهیم داشت

نماینده مجلس: هیچ نوع افزایش قیمت بنزینی در سال ۱۴۰۲ نخواهیم داشت

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمت بنزینی برای سال ۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد، گفت: اگر بنا باشد تغییر قیمتی صورت بگیرد، قطعا با توافق مجلس و دولت و با اطلاع رسانی قبلی خواهد بود.

اقتصاد پرس؛ حسین حسین زاده در رابطه با خبرهای ضد و نقیض افزایش قیمت بنزین، گفت: همانطور که دولت و مجلس بارها اعلام کردند، هیچ نوع افزایش قیمت بنزینی در سال ۱۴۰۲ نخواهیم داشت و اگر بنا باشد که افزایش قیمتی صورت بگیرد و یا فضا به سمتی برود که تغییری در حوزه قیمت حامل های انرژی خصوصا بنزین و گازوئیل داشته باشیم، قطعا با توافق مجلس و دولت و با اطلاع رسانی قبلی خواهد بود و همانطور که گفتم امسال هیچ گونه افزایشی نخواهیم داشت؛ بنابراین من به جد شایعات افزایش قیمت بنزین را رد می کنم.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف سوخت‌گیری بنزین در شهرهای مختلف، اظهار کرد: این مساله به خاطر کمبود بنزین است که داشتیم و مسوولین پخش و پالایش هم، قول دادند این کمبود را برطرف کنند. البته من در خصوص سهمیه بنزین، طرحی دادم و چون زمینه آن، در لایحه بودجه وجود نداشت رد شد و در حال حاضر در لایحه برنامه هفتم توسعه، مطرح است. در واقع ۵۰ درصد مردم فاقد خودرو هستند یعنی بنزینی به آنها تعلق نمی گیرد اما هزینه حامل های انرژی را پرداخت می کنند؛ بنابراین بنا است که بنزین به کد ملی افراد تعلق بگیرد و حتی کسای که چند خودرو دارند، می‌توانند بنزین را از افراد فاقد خودرو خریداری کنند و بدون اینکه قیمت و یا سهمیه تغییر کند، این بنزین به همه اختصاص پیدا کند.

آقای حسین زاده در رابطه با کاهش تعداد کارت سوخت جایگاهداران، اظهارداشت: کم شدن کارت‌های جایگاه‌های سوخت را تایید می‌کنم اما اینگونه نیست که هیچ کارت سوختی در جایگاه‌ها نباشد؛ مردم از کارت شخصی استفاده نمی کردند و کمتر شدن کارت در جایگاه ها باعث شده که از کارت های شخصی هم استفاده کنند.

/شفقنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.