کد خبر : 20010
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 12:31

نماینده مجلس: مردم هیچ تاثیر مثبتی از پرداخت مالیات بر زندگی شان ندیده اند

نماینده مجلس: مردم هیچ تاثیر مثبتی از پرداخت مالیات بر زندگی شان ندیده اند

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره افزایش مالیات و عدم بروز اثرات مثبت آن در زندگی مردم گفت: چرا در یک اقدام عجیب، ۴۳ درصد اعتبارات صداوسیما را افزایش داده اند، درحالیکه برای جبران ناترازی بودجه، از مردم بیشتر مالیات می‌گیرند؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ افزایش مالیات بدون ارائه خدمات کیفی مناسب از سوی دولت، سوالات و ابهامات زیادی در رابطه با مالیات را در ذهن حقوق بگیران ایجاد کرده است. از طرفی فرار مالیاتی سازمان یافته در کشور به طور کامل از بین نرفته و از سوی دیگر مالیات‌های مردم مشخص نیست چه سرنوشتی پیدا می‌کنند. موسسات فرهنگی نیز در این بین وجود دارند که اثر خاصی بر جامعه نداشته و مشخص نیست به چه علت در شرایط ناترازی بودجه، باید به اعتبارات آن‌ها اضافه شود.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره افزایش مالیات و عدم بروز اثرات مثبت آن در زندگی مردم گفت: با توجه به شرایط تحریمی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مسلما راهکاری که دولت برای ناترازی بودجه در نظر گرفته است، بحث افزایش درآمد‌های مالیاتی است؛ اما مالیات یک جاده یک طرفه نیست که فقط از مردم مالیات بگیریم بدون اینکه اثر آن را در زندگی مردم و نحوه خدمات رسانی نشان دهیم.

وی در ادامه درباره تغییرات حساس در قانون مالیات بیان کرد: مردم به یکباره چندین برابر مالیات بدهکار شده اند، اما هیچ تاثیر مثبتی در زندگی خود حس نمی‌کنند. مسلما این روند باعث نگرانی می‌شود. از سوی دیگر فرار مالیاتی سازمان یافته هم مشکل ایجاد کرده، ولی کارمندان و مزدبگیران به راحتی بیشترین مالیات را می‌دهند و اخیرا هم میزان مالیات بر حقوق افزایش یافته است. حتی بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز شاید از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش یابد که بسیار نگران کننده است.

سعیدی درباره افزایش بودجه برخی نهاد‌ها و موسسات بدون کارکرد مشخص گفت: ما همین الان در قانون برنامه هفتم در یک اقدام عجیب ۴۳ درصد به اعتبارات صدا و سیما در سال اول اجرا برنامه اختصاص دادیم و مردم همین سوال شما را می‌پرسند. قانون برنامه که نباید فقط گردن بودجه باشد، بلکه باید یک برنامه باشد. صدا و سیما هم که این همه پول از تبلیغات می‌گیرد، اولویت دارد که ۴۳ درصد اعتبارت آن را افزایش دهیم؟ یا موسسات دیگر که هزینه کرد مالی آن‌ها شفاف نیست، چرا باید مشمول این افزایش اعتبارات شوند از آن طرف برای جبران ناترازی بیشتر از مردم مالیات بگیریم. این دوگانه برای مردم پذیرفتنی نیست. اگر اروپا مبنا خود را بر افزایش مالیات گذاشته است، خدمات دولتی هم اینقدر ملموس است که مردم برای پرداخت مالیات انگیزه دارند.

/انتخاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.