کد خبر : 14359
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 12:40

نرخ سود بین بانکی امروز (۲۹ مهر) کاهشی شد+جدول

نرخ سود بین بانکی امروز (۲۹ مهر) کاهشی شد+جدول
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان میدهد، نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۲۶ مهر ماه با ۴ صدم درصد کاهش به ۲۳.۷۲ درصد رسیده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آمارهای جدید بانک مرکزی بیانگر آن است که نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۲۶ مهرماه به میزان ۴ صدم درصد کاهش یافت و به ۲۳٫۷۲ درصد رسیده است.این نرخ در هفته منتهی به ۱۹ مهرماه به ۲۳٫۷۶ درصد و هفته پیش از آن ۲۳٫۷۵ درصد بوده است.

بیشترین نرخ بهره امسال مربوط به ۸ مهرماه ماه است که به نرخ ۲۳٫۸۰ درصد رسیده بود. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهر ماه با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳٫۸۰ درصد افزایش یافت.

نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی تیرماه، پس از ۶ هفته درجا زدن در کانال ۲۳٫۴ درصدی، وارد کانال جدید ۲۳٫۵ درصدی شد و از اوخر شهریورماه نیز با عبور از این کانال وارد دامنه ۲۳٫۶ درصدی شده بود اما از هفته‌های قبل با رکورد زنی جدید وارد کانال ۲۳٫۸ درصد شد ولی طی سه هفته گذشته به کانال ۲۳٫۷ درصد بازگشت.

نرخ سود بانکی|سود بانکی ,

روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود؛ از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱درصدی شده و تا هفته منتهی به ۱۹ بهمن ماه در همین کانال در نوسان بود ولی از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال ۲۳درصدی در نوسان است.

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد، برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین‌‌بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.