کد خبر : 1113
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 4:34

موجی به نام بی برنامگی در بخش مسکن

موجی به نام بی برنامگی در بخش مسکن

کارشناسان معتقدند تازمانی که تصمیمات انقلابی برای بخش اقتصادی به ویژه مسکن اتخاذ نشود، همچنان شاهد در جا زدن این بخش خواهیم بود.

اقتصاد پرس: حمید رضا قدری کارشناس مسکن با اشاره به اینکه رکود همچنان بر بخش مسکن حاکم است، گفت: تاکنون دولت برنامه منسجمی برای تحول این بخش نداشته است.

وی با  انتقاد از بی توجهی دولت به بخش مسکن که جزء صنعت های پیشرو در اقتصاد کشور است، افزود: تصمیمات در این حوزه به صورت مقطعی گرفته می شود و یا در صورت برنامه ریزی، نهادی متولی اجرای آن نیست که  این مسئله خود جای بسی تامل دارد.

این کارشناس مسکن در پایان گفت: تازمانی که تصمیمات انقلابی برای حل مشکلات اقتصادی از جمله خروج مسکن از رکود گرفته نشود همچنان شاهد در جا زدن این بخش خواهیم بود.

***دولت، دست انبوه سازان را بگیرد

محمدعلی ربانی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حمایت دولت از عرصه ساخت و ساز بدون دخالت مستقیم، یکی از عوامل مهم برای ساماندهی این بخش است.

وی با اشاره به اینکه سیستم های نظارتی فقط وظیفه نظارت بر بخش مسکن را دارند، گفت: فعالیت محدود بخش خصوصی آن هم با قوانین دست و پاگیر فقط موجب خسران این بخش می شود.

ربانی در ادامه گفت:اگر دولت مشوق های گوناگونی را برای انبوه سازان در این حوزه فراهم کند، بطور حتم نه تنها آمار ساخت و سازها در کشور بالا می رود، بلکه شاهد خانه دار شدن بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه نیز خواهیم بود.

این کارشناس در پایان گفت: دولت به جای اختصاص وام برای خرید مسکن، انبوه سازان را دریابد که این بخش بازوی اجرایی دولت در ساماندهی بخش مسکن به شمار می رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.