کد خبر : 16163
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 13:22

اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی تکذیب شد

اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی تکذیب شد
در حالی معاون سازمان راهداری از برنامه اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی خبر داد که وزیر راه و شهرسازی این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری همایش قیر و آسفالت در خصوص پرسشی در خصوص اظهارات معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها گفت: فعلا اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در دستور کار نیست. قانون به ما اجازه داده در آزادراه‌ها عوارض دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های پیشنهادی برای تامین منابع نگهداشت جاده‌ها اخذ عوارض از راه‌های اصلی و بزرگراه‌هاست تصریح کرد: هنوز نرخ عوارض آزادراه شیراز – اصفهان تعیین نشده و مردم می‌توانند از این آزادراه تردد داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از قیرهای اصلاح‌شده در پروژه‌های راهسازی خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول ارتقاء فناوری قیر و استفاده از قیرهای اصلاح شده در پروژه‌های راهسازی است.

بذرپاش همچنین یادآور شد در بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر از محل تهاتر مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از قیر باکیفیت در پروژه‌های راهسازی استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید که حدود ۴ میلیون تن آن صادر می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.